Sökning: "Mari Renfors Jonsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Mari Renfors Jonsson.

  1. 1. Banken som bygger relationer : En studie om hur SEB ökar antalet lojala kunder

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Robertsson; Jessica Gråsten; Mari Renfors Jonsson; [2011]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Relationship Marketing; Marketing; Banking; Kundlojalitet; Relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Bank;

    Sammanfattning : Problem: På dagens marknad finns det flera olika bankaktörer som konkurrerar om kunderna, vilket även gör att det blir större konkurrens mellan bankerna. Vad är det som tilltalar en kund att stanna kvar hos en bank och bli lojal mot den? SEB bör öka sin kundlojalitet, men själva innebörden av ordet kundlojalitet kan betyda olika saker för olika individer, vilket kan bli problematiskt i SEB:s kommunikation till kunderna. LÄS MER

  2. 2. X-Innovations AB : -Och kunskapsbehovet hos företagaren till företaget X-Innovations AB vid en förbättrad produktlansering.

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Robertsson; Mari Renfors Jonsson; [2010]
    Nyckelord :Innovation; Marketing; Entrepreneur; Single-person business.; Innovation; Marknadsföring; Ensamföretagare; Entreprenör;

    Sammanfattning : Problem En ensamföretagare måste ofta sitta på en mängd olika kunskaper, då det är vederbörande som i slutändan tar alla slutgiltiga beslut. Enligt Tomas Lindberg själv förekommer det en sviktande försäljning av produkten Wind-X Medium. LÄS MER