Sökning: "Marie Loose"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Marie Loose.

  1. 1. Expressive Signals : The art of connecting: Enhancing digital expression through crafted connectivity and micro-interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linda Marie Kraft; [2023]
    Nyckelord :storytelling; digital communication; micro interactions; design system; haptics;

    Sammanfattning : How do we design for connection? How might we introduce quirkiness, personal expression and a little bit of magic to our unified, unemotional black screens? Working with design systems can have perks, but something gets lost when we systemise how we communicate. I argue to open up rigid design systems and loosen their rules to elicit something new that’s cute, weird, and so unique: it becomes magical. LÄS MER

  2. 2. Skador på häst orsakad av stallinredning - antal och typ av skador

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Marie Carlsson; [2015]
    Nyckelord :häst; skador; stallinredning; boxgaller; täckeshängare; fönster;

    Sammanfattning : I djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om hästhållning kan man läsa att inredning inte får skada hästen. Men då det i dagsläget inte finns någon registrering på antalet skador orsakade av stallinredning är det svårt att säga vilken inredning som orsakar flest olyckor. LÄS MER

  3. 3. Arbetet med arbetsgivarvarumärkets attraktivitet : En kvalitativ intervjustudie i tre företag om hur arbetet med "Employer branding" ser ut och implementeras i företag.

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Marie Drugge; Diana Bernelind; [2013]
    Nyckelord :Employer branding; New institutional theory; External legitimacy; Internal legitimacy; Loose coupling; Arbersgivarvarumärket; Nyinstitutionell teori; Yttre legitimitet; Inre legitimitet; Löskoppling;

    Sammanfattning : Arbetet med att stärka ett arbetsgivarvarumärkes attraktivitet, både internt och externt, det alltmer välbekanta begreppet “Employer branding”, är ett vanligt förekommande koncept i dagens organisationer. Syftet med studien är att försöka ta reda på vad fenomenet “Employer branding” är och hur organisationer kan bedriva arbetet med att göra sitt arbetsgivarvarumärket attraktiv på den svenska arbetsmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Planetväxelinnovation : En studie i hur omkonstruktion av planetväxlar medför effektivare tillverkning

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marie Allvar; Katrin Engel; Vincent Öhrvall Karlsson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka om det är möjligt att genom omkonstruktion av innerkuggade ytterringar till planetväxlar effektivisera tillverkningen av dessa, där omkonstruktionen syftade till användandet av lösa kuggar. En given konceptidé som undersöktes var att använda cylindrar från rullager som placeras i en ring med urtagningar för cylindrarna. LÄS MER

  5. 5. Reklamationer - problem eller möjlighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marie Johansson; Seida Sakovic; [2008]
    Nyckelord :Finansbolag; bank; reklamation; klagomål; klagomålshantering; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en studie över hur ett fiktivt finansbolag hanterar sina reklamationer och klagomål. Bolaget tillhör en svensk bankkoncern där finansbolaget kompletterar bankkoncernens service – och tjänsteutbud med finansprodukter. Bolaget inriktar sig på både företags – och privatkunder. LÄS MER