Sökning: "Maskin till maskin"

Visar resultat 6 - 10 av 651 uppsatser innehållade orden Maskin till maskin.

  1. 6. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Máté Károly Tóth; [2023]
    Nyckelord :Electroencephalography EEG ; Portable EEG; Single-channel EEG; Commercial EEG; Brain-machine interface; Prototype development; Elektroencefalografi EEG ; Bärbar EEG; Enkanaligt EEG; Kommersiellt EEG; Hjärna-maskin-gränssnitt; Prototyputveckling;

    Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER

  2. 7. Att ersätta plast i livsmedelsförpackningar : en studie om möjlig övergång till papper som råvara

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Hertzman; [2023]
    Nyckelord :Food packaging; Paper yarn; Knitting; Tensile strength; Livsmedelsförpackningar; Pappersgarn; Stickning; Dragstyrka;

    Sammanfattning : Det talas allt oftare om de problem som världens plastanvändning åsamkar miljön genom exempelvis nedskräpning och mikroplaster. Det finns många olika typer och användningsområden för plast. LÄS MER

  3. 8. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  4. 9. Tvåfaktorsautentisering hos svenska små och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Annie Haraldsson; [2023]
    Nyckelord :Tvåfaktorsautentisering; företag; införande;

    Sammanfattning : I takt med att digitaliseringen i samhället ökar så ökar också risken för att bli utsatt för cyberbrott eller cyberattacker. För att skydda viktiga data och information så finns flera olika metoder, bland annat tvåfaktorsautentisering. LÄS MER

  5. 10. Generative AI as a co-creator in the conception of images

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Carl Sebastian Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Generative AI; co-creation; post-human perspectives; machine agency; Generativ AI; samskapande; post-humanistiska perspektiv; maskin-agens;

    Sammanfattning : Generative AI systems for image-creation have taken a giant leap technologically in the last few years, creating opportunities for users and introducing new areas of research for the scientific community. New implementations for these technologies are discovered regularly and due to the complex nature of AI, there is an ongoing discussion among researchers on whether generative AI is yet another tool, or if there is potential for the technology to be something more. LÄS MER