Sökning: "Master Thesis in strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 743 uppsatser innehållade orden Master Thesis in strategy.

  1. 1. "Not your darlings – but their mother's!" : Interpretative Difficulties with "Love" in Euripides' Medea 

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Felicia Green; [2024]
    Nyckelord :Medea; love; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; ordinary language philosophy; ordinary language criticism; best case of acknowledgment; lived scepticism; the difficulty of reality; Fear and Trembling; avoidance of love; meaning; Medea; kärlek; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; vardagsspråkfilosofi; litteraturteori; Fruktan och bävan; levd skepticism; verklighetens svårigheter; mening;

    Sammanfattning : The aim of this Master’s thesis is to achieve philosophical clarity on an interpretative problem I have been struggle with in Euripides’ Medea: That Medea murders her own children, while claimingto love them. Situated within the philosophical and literary tradition of ordinary language philosophy and ordinary language criticism, the thesis draws on ideas, theoretical discussions, and concepts from Ludwig Wittgenstein, Toril Moi, Stanley Cavell, Cora Diamond, and Niklas Forsberg – but also Søren Kierkegaard. LÄS MER

  2. 2. Analys av lönsamhetstrategier för elnätsanslutet batterilager i en kommersiell fastighet : En fallstudie med fokus på effekttoppskapning, låglastutnyttjande och anslutning till balansmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Ellinor Lernstål; [2024]
    Nyckelord :Kommersiell fastighet; batterilagring; litium-jonbatterier; batterianvändning; effekttoppskapning; låglastutnyttjande; flexibilitetsmarknaden; stödtjänster; FCR-D upp; elhandel.;

    Sammanfattning : This master thesis examines the economical profitability of integrating a battery storage system with the commercial property Pyramiden 19. The model is developed in Matlab and analyses three different profitability strategies for utilizing the battery storage: peak shaving, time of use arbritage and the grid supporting service FCR-D up. LÄS MER

  3. 3. Incorporating Environmental Psychology in Architectural Design Processes : creation of a Translation Tool based on Affordances

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :My Gutke Lunsjö; [2024]
    Nyckelord :Environmental Psychology; Architectural Design; Tool Development; Affordances; Research Implementation; Applied Research;

    Sammanfattning : Considering the enormous investment society makes in developing and shaping the built environment, and the huge impacts that buildings have on people’s health and well-being, there is an urgent need to better understand how to design buildings for human welfare. In the realm of architectural practice, designers are increasingly met with demands to present evidence of how their designs perform from a user perspective. LÄS MER

  4. 4. Regional fysisk planering : lösningen på planeringens utmaningar eller ytterligare en komplexitet?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Annie Andersson; [2024]
    Nyckelord :regional planering; regional fysisk planering; fysisk planering; regionplan;

    Sammanfattning : Den fysiska planeringen är av stor betydelse för samhället och dess utveckling då det är en plattform för att hantera många viktiga frågor. Detta examensarbete syftar till att skapa bättre förståelse för den fysiska planeringens utveckling, utmaningar med särskilt fokus på införandet av regional fysisk planering, som ämnar möta en del av den fysiska planeringens utmaningar. LÄS MER

  5. 5. Rules of Thumb for VR RTS games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :David Hultsten; Martin Quach; [2023-11-30]
    Nyckelord :Game design; strategy games; thesis; guidelines; games; UI; VR;

    Sammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER