Sökning: "Mat på instagram"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden Mat på instagram.

  1. 16. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER

  2. 17. A reflection of perfection? Narcissistiska självpresentationer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isabell Liakos; [2013]
    Nyckelord :kroppen; ansiktet; normer; identitet; moraliskt förfall; narcissistisk kultur; personlighet; bekräftelse; uppmärksamhet; idealisering; Instagram; sociala medier; kvinnan; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets utseendefixering växer allt mer och har tagit sig nya uttrycksformer genom sociala medier där utövarna och de drabbade i första hand är ungdomar och framför allt tjejer. Vår kultur idag är således en narcissistisk sådan som är individfokuserad och värdesätter utsidan framför insidan. LÄS MER

  3. 18. #MAT : Konstruktionen av hälsosam mat och hälsosammaidentiteter på Instagram

    M1-uppsats, Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Helena Pettersson; Jenna Johansson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Synen på mat i samhället är ständigt skiftande och någon enhetlig bild av vad som anses vara hälsosam mat existerar inte. Våra matvanor är starkt sammankopplade med vår känsla för identitet. Sociala medier har i sin tur skapat en ny arena för interaktion och identitetsskapande. LÄS MER