Sökning: "Mat på instagram"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Mat på instagram.

  1. 11. Paradiset: Sweden’s answer to whole foods : a netnographic case study of modern marketing techniques and how to build a business identity

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martina Hultén; [2016]
    Nyckelord :advertisement; branding; business identity; food; marketing; netnography; nudging; organic; social media; storytelling; sustainability;

    Sammanfattning : The practice of marketing has changed from a focus on promoting individual products to engaging with people’s identities and lifestyle choices (Belz & Peattie, 2009). A consumer focus and sustainability movement has triggered the marketing development further, where techniques such as green and social marketing are used to reach the more conscious customer. LÄS MER

  2. 12. Hälsa, vad är det? : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av inlägg på Instagram under #hälsa

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johansson Linn; Lindberg Julia; [2016]
    Nyckelord :health; Instagram; social media; critical discourse analysis; quantitative content analysis; Foucault; Goffman; Fairclough; hälsa; Instagram; sociala medier; kritisk diskursanalys; kvantitativ innehållsanalys; Foucault; Goffman; Fairclough;

    Sammanfattning : The popular photo sharing app, Instagram, was founded six years ago and is now one of the largest and fastest growing social media-apps in Sweden. A few years ago a health trend blossomed on Instagram and almost everyone wants to share and show their healthy lifestyle today. LÄS MER

  3. 13. Från affären till dörren : En kvalitativ analys av ICAs matkasses och Linas matkasses Instagram-konton

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lisa Sundvall; Daniella Johansson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; brand equity; food bags; marketing; Instagram; varumärkesvärde; matkassar; marknadsföring;

    Sammanfattning : Food and media have become two popular aspects in todays society. The growing interest and commitment of food has resulted in companies offering prepared food bags that can be delivered to your doorstep. This study examines how the two companies ICAs matkasse and Linas matkasse use Instagram as a way to strengthen their external communication. LÄS MER

  4. 14. Hashtagg hälsa : En studie av hur hälsa presenteras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Emelie Hedberg; Agnes Haverling; [2015]
    Nyckelord :Social media; Instagram; health; social constructivist theory; Sociala medier; Instagram; hälsa; socialkonstrutivism;

    Sammanfattning : It seems popular to showcase a healthy lifestyle today. Microblogging apps like Instagram are utilized to share pictures of the gym, healthy food and results from various exercises, but what is really considered healthy in today's society? The aim of this thesis was to examine why and how individuals create representations of health in the realm of Instagram. LÄS MER

  5. 15. Rullar maten ut via Instagram? : en fallstudie om hur mobil restaurangverksamhet använder sociala medier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Agnes Mårs; Hanna Sköld Donar; [2015]
    Nyckelord :sociala medier; Instagram; Food Truck; relationer; kommunikation; plats; kontext; kundrelationer;

    Sammanfattning : Sedan 2013 rullar Food Trucks i Stockholms gatumatsflora. Food Trucks är specialinredda motorfordon som används för att servera mat. En av pionjärerna bland Food Trucksen i Stockholm är El Taco Truck. El Taco Truck startades med ambitionen att servera genuin Mexikansk mat, lagad med kärlek. LÄS MER