Sökning: "Mother Tongue Tuition"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Mother Tongue Tuition.

  1. 11. The Cultural and Social Capital of Unaccompanied Refugee Children : A Policy study of the education of unaccompanied refugee children in Sweden and Germany

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maya Niemeyer; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The globalized world is facing increasing refugee flows over the past years, which brings challenges for the receiving countries. One important part of this challenge is the education of refugee children. Particularly unaccompanied minor refugees are often not noticed by the society and policies. LÄS MER

  2. 12. Fleerspråkiga barn i förskolan : Språkutveckling och modersmål

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Senita Mesinovic; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att undersöka hur pedagoger arbetar med flerspråkiga barn i förskolan för att utveckla deras svenska språk samt att hur man arbetar med modersmålsstödet på förskolan. Jag har utfört två kvalitativa intervjuer med två pedagoger och en intervju med en modersmålspedagog i förskolan. LÄS MER

  3. 13. Matematik+andraspråkselever = matematiksvårigheter? : Varför och vad kan lärarna göra?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Pinar Güney; [2011]
    Nyckelord :Difficulties with mathematics; second language students and ways and methods of working.; Matematiksvårigheter; andraspråkselever. arbetssätt och arbetsmetod.;

    Sammanfattning : The purpose of my examination work was to show the need for support for students with another mother-tongue than Swedish, so that these students would be able to get through mathematics tuition better. To achieve this purpose, I chose to start from the perspective that presented itself at interviews with two class teachers and two mother-tongue supervisors. LÄS MER

  4. 14. ”Alltså man kan typ rätta sig själv med båda språken” : Tvåspråkiga elever resonerar kring sina språk och språkens nytta i skolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Rina Deniz; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the essay is to study and create understanding to the bilingual students' perspective on their linguistic skills and the use of them as resources in a scholastic context. A qualitative method has been used to collect empirical data, based on the experiences and perspectives of the students. LÄS MER