Sökning: "Nils Thott"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nils Thott.
1. Incorporating the future - a study of three companies’ internalisation of future trends forecasting and scenario planning.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is: to determine key success factors for an organisation’s internal process of internalising future trends forecasting. Methodology: A qualitative approach has been chosen by examining three different companies (Electrolux, H&M and, Sony Ericsson) through interviews and other data. LÄS MER
2. Reklam och trender - en studie i hur trender påverkar och kan utnyttjas i reklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har funnit att makrotrender har en mindre direkt påverkan på den direkta utformningen av och innehållet i reklam. Samtidigt har vi funnit att mikrotrender oftare kan utnyttjas mer konkret i reklam. Att använda sig av trendriktig reklam är ett strategiskt val beroende på om annonsören vill vara trendsättare eller efterföljare. LÄS MER