Sökning: "retorik sport"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden retorik sport.

  1. 1. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Damir Isak; Lucas Bernhardsson; [2022]
    Nyckelord :marketing communication; visual rhetoric; formula 1; Red Bull; Ferrari; marknadskommunikation; visuell retorik; formel 1; Red Bull; Ferrari;

    Sammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER

  2. 2. BOOOM! JAAA! MÅÅÅL! : En kvalitativ studie om hur retoriska strategier används av herrishockeyföreningar på Twitter under matcher och hur det påverkar kommunikationen med fansen och andra.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathias Berglund; [2020]
    Nyckelord :Social media; Twitter; rhetoric; framing; sports; ice hockey; Sociala medier; Twitter; retorik; framing; sport; ishockey;

    Sammanfattning : ”BOOOM!”, ”JAAA”, ”Han gräver in pucken”, ”Hugger på en retur”. Ja, så kan det se ut när du besöker en ishockeyförenings twitterkonto under en match. LÄS MER

  3. 3. Twitterallsvenskan : En kvantitativ innehållsanalys om relationsbyggande kommunikation på Twitter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Robin Spring; Emil Svensson; [2016]
    Nyckelord :Relationship management; organization-public relationship; social network theory; public relations; strategisk kommunikation; retorik; kvantitativ innehållsanalys; sociala medier; Twitter; Allsvenskan; sport; fotboll;

    Sammanfattning : The rise of the social medias has changed the way organizations must think when itcomes to communicating with the public. No one really knows how to utilize the social medias in the best way, but many argue that organizations should focus on building relationships and being personal in their communication. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeshantering : Positionera ett varumärke på spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jennifer Larsson; Johan Jansson; [2011]
    Nyckelord :Online gambling; brand development; position; poker; core identity; brand; target group; Onlinespel; varumärkesutveckling; position; poker; kärnvärden; varumärke; målgrupp;

    Sammanfattning : Problemställning: Syftet med examensarbetet var att bekräfta en position och en tilltänkt målgrupp tilluppdragsgivaren MooreGames som är en ny spelsajt på den svenska spelmarknaden. Studien är även tillför att ta fram en varumärkesplattform som i sin tur sammanfattas i en varumärkesbok. LÄS MER

  5. 5. Timing, begreppets betydelse inom organisation och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Mats Holmlund; [2009]
    Nyckelord :strategi; timing; tidsanpassning; återhållsamhet; enighet; tidpunktsval; tur;

    Sammanfattning : Timing är ett uttryck som återfinns i vår vardag; inom musiken, sport, inlärning, undervisning, retorik, aktiehandel och så vidare. Listan kan göras lång. LÄS MER