Sökning: "Per Nöjd"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Per Nöjd.
6. Hur ambulanspersonalen erfar prio-1 körning ur ett arbetsmiljöperspektiv
Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Introduktion: Ambulanspersonalens arbetsmiljö är varierad och den sträcker sig från en arbetsmiljö på ambulansstationen tillsammans med kollegor, till arbetet i ambulansen med en kollega på väg till eller från olycksplatser och patienters hem. Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur ambulanspersonalen erfar prio-1 körning ur ett arbetsmiljöperspektiv. LÄS MER
7. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER
8. Sjukskrivningssituationen vid utmattningssyndrom – hur påverkas denna av omgivningsfaktorer?
L3-uppsats,Sammanfattning : Inom företagshälsovården söker många patienter för stressrelaterad ohälsa. Problematiken kan i större eller mindre grad vara relaterad till arbetsmiljön, men också påverkas av den totala livssituationen. En del av dessa patienter uppfyller kriterier för utmattningssyndrom. LÄS MER
9. Balanced Scorecard i svenska handels- och tjänsteföretag
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problemdiskussion: Balanced Scorecard (BSC), eller styrkort, har sedan början av 90-talet, blivit ett populärt redskap för organisationer att styra sin verksamhet med. Med utgångspunkt i teorier och resultat från genomförda studier om balanced scorecard kan vissa centrala faktorer identifieras för hur företag framgångsrikt ska tillämpa BSC i praktiken. LÄS MER
10. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER