Sökning: "Pernilla malmö"
Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden Pernilla malmö.
1. Pedagogers förhållningssätt i relationsskapande för barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Matematikängslan - bryt onda cirklar : Faktorer i det förebyggande arbetet i matematikundervisningen ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lennartsson, J. & Söderqvist Olsson, P. (2023). Matematikängslan – bryt onda cirklar. LÄS MER
3. Microplastics in Scanian wetlands : Sege river & Kävlinge river
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : It is estimated that 75 million tons of plastics waste is currently in the ocean and expects to increase in line with plastic consumption. Plastic items in natural or aquatic environments are fragmented into smaller pieces called microplastics. Microplastics can enter rivers and lakes through sewage water to end up in wetlands where they sediment. LÄS MER
4. Specialpedagogisk handledning : Pedagogers förhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Larsson Holmqvist, Pernilla (2023). Specialpedagogisk handledning - Pedagogersförhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Special educationalsupervision - Teachers ́approach towards children with special needs in preschool education. LÄS MER
5. Students’ Perspectives on Verbal Engagement in the EFL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study sought eight grade students’ experiences of verbal production in the English classroom. From the perspectives of foreign language anxiety (FLA) and willingness to communicate (WTC), what are the students' experiences of verbal production, in what situations are students willing to communicate and in what situations are they not? A quantitative study was conducted using a self-report paper questionnaire, consisting of Nilsson’s (2019) modified version of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) in conjunction with open-ended questions. LÄS MER