Sökning: "Price gap"

Visar resultat 26 - 30 av 267 uppsatser innehållade orden Price gap.

  1. 26. The level of ownership held by PE firms : The impact on underpricing at IPO and performance post-IPO

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Berglund; Viktor Granelli; [2023]
    Nyckelord :Private Equity; IPO; Underpricing; Long-run Performance; Ownership Structure; Retained Ownership;

    Sammanfattning : This study examines the specific ways in which private equity firms influence their portfolio companies to enhance their value, with a focus on the relationship between the level of retained ownership and post-IPO performance. Private Equity firms influence their portfolio companies in specific ways to enhance their value. LÄS MER

  2. 27. Feasibility study of Implementing Circular Manufacturing Systemsin the Toy Industry : A multi method study of circular preference attributes and pricing methods

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hampus Eskilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today's world, sustainability presents a formidable challenge, prompting a heightened focus on the development of more environmentally responsible business models. Within this context, circular business models have emerged as a compelling solution to mitigate waste and optimize resource utilization. LÄS MER

  3. 28. Drivers and Barriers for Biochar Deployment in Swedish Agriculture : a Multi-Level Perspective on Sustainability Transitions

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Danielle Jansen; [2023]
    Nyckelord :Agriculture; Socio-technical transitions; Multi-level perspective;

    Sammanfattning : There are several sustainability challenges (e.g., environmental degradation, biodiversity loss, and food insecurity) that agro-food systems face. Simultaneously, agriculture is a major contributor to greenhouse gas emissions. LÄS MER

  4. 29. The Impact of Store Image Attributes on Store Satisfaction and Store Loyalty : of Hard Discounter Grocery Retailers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bahdi Joelle; [2023]
    Nyckelord :Store Attributes; Store Image; Store Satisfaction; Store Loyalty; Hard Discounter;

    Sammanfattning : Maintaining and increasing customer loyalty has become a crucial strategic objective for businesses due to cross-shopping and intensified competition across many industries. In the realm of grocery retailing, the necessity for retailers to invest resources towards fostering customer loyalty has reached unprecedented levels, primarily due to the proliferation of shopping formats accessible to customers. LÄS MER

  5. 30. Förväntningsgap mellan medarbetare och chefer : En kvalitativ studie i en lågkostnadsorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Zarmina Alizada; Hamse Sherif; Sam Hagström; [2023]
    Nyckelord :Low cost; expectations; expectation gap; executive management; low-price; low-cost superiority; Lågkostnad; förväntningar; förväntningsgap; chefers hantering; lågpris; kostnadsöverlägsenhet;

    Sammanfattning : Utöver kundernas förväntningar på produkter och tjänster är det också viktigt att ta hänsyn till medarbetarnas förväntningar på chefer och arbetsmiljö. Författarna analyserar hur dessa förväntningar påverkar medarbetarnas motivation, arbetsprestationer och arbetstillfredsställelse samt hur ledningen kan minska förväntningsgapet och de potentiella konsekvenserna. LÄS MER