Sökning: "Private Labels PLs"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Private Labels PLs.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. Private Labels in China - Case Studies of RT-Mart and ICA

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jiazhe Xu; Rong Huang; Yingchao Ji; [2018]
    Nyckelord :Private Labels PLs ; RT-Mart; ICA; China; Sweden; Retail;

    Sammanfattning : Private labels have been developing in Europe for a long time, but China is still in the primary stage. Compared with the developed countries, Chinese retail enterprises, especially supermarkets, have a lower level of their private label development. LÄS MER

  3. 3. National Brand Positioning in the Swedish Meat Market : How to maintain a price premium

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare : Maxime Rigaud; Tianlin Shao; [2012]
    Nyckelord :National brands; private labels; price premiums; positioning; meat;

    Sammanfattning : A global trend of decreased Willingness to pay(WTP) price premiums for national brands prevails.In this paper, the authors shed light on how national brands(NBs) can best defend their pricepremiums towards Private labels(PLs). LÄS MER