Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Supporting Pre-Productionin Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  2. 2. Supporting Pre-Production in Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :Game Design; Prototyping; Procedural Content Generation; Pre-Production; Game World Development;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  3. 3. User perception on procedurally generated cities affected with a heightmapped terrain parameter

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Brodd; Andreas Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Procedural city generation; Perlin noise; Heightmap terrain; Future Work; heightmap; Procedurell stadsgenerering; Perlin; Heightmap terräng; hightmap;

    Sammanfattning : Context: Procedural content generation shortened PCG is a way of letting the computer algorithmically generate data, with little input from programmers. Procedural content generation is a useful tool for developers to create game worlds, content and much more, which can be tedious and time-consuming to do by hand. LÄS MER

  4. 4. Voronoibaserad stadsgenerering : En experimentell undersökning kring voronoidiagram för procedurell generering av en muromgiven stad.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Grimmer; [2018]
    Nyckelord :Voronoi diagram; procedural generation; city planning; walled city; Voronoidiagram; procedurell generering; stadsplanering; stad med mur;

    Sammanfattning : Voronoidiagram är en välbeprövad teknik inom många olika områden och är vanligt förekommande inom grafisk texturering men har också förekommit inom stadsgenerering som del av andra tekniker. I denna undersökning har voronoidiagram isolerats från andra erkända tekniker och använts för stadsgenerering. LÄS MER