Sökning: "Heightmap terräng"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Heightmap terräng.

  1. 1. User perception on procedurally generated cities affected with a heightmapped terrain parameter

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Brodd; Andreas Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Procedural city generation; Perlin noise; Heightmap terrain; Future Work; heightmap; Procedurell stadsgenerering; Perlin; Heightmap terräng; hightmap;

    Sammanfattning : Context: Procedural content generation shortened PCG is a way of letting the computer algorithmically generate data, with little input from programmers. Procedural content generation is a useful tool for developers to create game worlds, content and much more, which can be tedious and time-consuming to do by hand. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER

  3. 3. Generering av höjdkartor och dess användbarhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Alexander Sällström; [2008]
    Nyckelord :Höjdkarta; heightmap; procedurell generering; terräng; C#; XNA;

    Sammanfattning :   Implementering och analysering av existerande tekniker inom generering av höjdkartor (eng. Heightmap). Försök till att komplettera brister i dessa med en egen teknik. Samt jämföra dessa tekniker med verklig data från områden i USA. LÄS MER