Sökning: "Publika relationer"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Publika relationer.

  1. 11. Event Marketing : Kulturnatten och City Art Link som marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet; Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Natalie Wålander; Jannie Andersson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats är resultatet av en undersökning av två kulturevenemang, Kulturnatten i Norrköping och City Art Link i Linköping. År 2009 arrangerades dessa kulturevenemang med en veckas mellanrum och visar vad respektive stad har att erbjuda inom kulur. LÄS MER

  2. 12. Interkulturell kommunikation i en kinesisk kontext : En undersökning av svenska och kinesiska företagsrepresentanters upplevelser av det interkulturella mötet. Ett teoretiskt perspektiv på en praktisk utmaning.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT; Karlstads universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Ida Hjalmarsson; [2010]
    Nyckelord :Sweden; China; inter-cultural; communication; public relations; guanxi; hierarchy; face; guanxi; lian; Sverige; Kina; interkultur; kommunikation; PR; guanxi; hierarki; ansikte;

    Sammanfattning : Jag har genom en förberedande fältstudie, litteraturgenomgång och enkätintervjuer undersökt svenska och kinesiska företagsrepresentanters upplevelser av det interkulturella mötet, med utgångspunkt i svenska företag som opererar på den kinesiska marknaden. Det var uppsatsens syfte och jag har utgått ifrån frågeställningen: Hur upplever svenska och kinesiska företagsrepresentanter det interkulturella mötet? Subfrågor till denna är: Vilka kulturella faktorer skapar det kinesiska sättet att kommunicera? Hur upplever svenska företagsrepresentanter det interkulturella mötet med den kinesiska marknaden? Hur upplever kinesiska företagsrepresentanter det interkulturella mötet med svenska företagsrepresentanter? Vilka av studien framkomna faktorer skulle kunna underlätta det interkulturella mötet för svenskars fortsatta affärer i Kina? Det är gjort genom att identifiera skillnader mellan den svenska och kinesiska kulturen för att förklara de bakomliggande faktorerna till att vi uppfattar varandra som vi gör, och genom det belysa ett urval möjligheter och fallgropar som den kinesiska kulturen kan medföra för svenska företag som opererar på den kinesiska marknaden. LÄS MER

  3. 13. Relationships between Image Popularity and Color Emotions in Image Retrieval Systems

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Fredrik Stenerfelt; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Colors evoke various emotional feelings which can be described by semantic words such as excitement, harmony, energy, to mention a few. These feelings, evoked either by single- or combinations of colors, are called color emotions. We use previous developed models by Li Chen et al. LÄS MER