Sökning: "Rikard Dahlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rikard Dahlberg.

  1. 1. Begränsningar kring IT-verktyg inom Big Data management

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Christian Dahlberg; Rikard Funck; [2020]
    Nyckelord :Big Data; management; IT-verktyg; begränsningar; Social Sciences;

    Sammanfattning : En genomgående exponentiell ökning av Big Data sätter idag press och ställer krav på organisationer. Att effektivisera användningen av IT-verktyg inom processer blir alltmer viktigare för att bekämpa och överkomma problem som kan uppstå under förvaltning av stora datamängder i alla olika stadier av datahanteringen. LÄS MER

  2. 2. Herzberg's Motivation Factors in A Gamification Environment : How motivational factors may be applied to game design in order to describe the experience of a serious game

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rikard Dahlberg; [2015]
    Nyckelord :Motivation; MDA-framework; Herzberg; Game Design; Gamification.;

    Sammanfattning : This paper is aimed to analyze how the Motivators in Herzberg's Two-Factor theory can be applied to a game design framework, namely the MDA-framework. This is done by evaluating a feature called Detailed Feedback System which is a gamification layer aimed towards evaluating photos from predetermined categories. LÄS MER

  3. 3. How the Promotional Art for Halo 4 and Mass Effect 2 Communicates Gameplay : An analysis of how the art style in promotional art for Halo 4 and Mass Effect 2 communicates the respective gameplay to the target audience

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Rikard Dahlberg; [2014]
    Nyckelord :elements of art; MDA-framework; visual communication; gestalt;

    Sammanfattning : The thesis presents an analytic work of the MDA-framework and the promotional art of Halo 4 and Mass Effect 2 and how the two areas correlate with each other. The aim for the thesis is to investigate how the art style of the promotional art uses the elements of art to communicate the different gameplay of Halo 4 and Mass Effect 2, both set in a science fiction world, to their respective audiences in order to find how the elements of art can help to emphasize communication of gameplay information to the audience. LÄS MER