Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. När patientsynpunkter utgör grunden till kvalitetsförbättringar : En kvalitativ studie om medarbetarnas uppfattning om och erfarenheter av delaktighet vid digitala möten

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Sara Both; [2020]
    Nyckelord :Patientnöjdhet; SMS-funktion; kvalitetsförbättringar; digitala möten;

    Sammanfattning : Syfte:Förbättringsarbetet syftade till att utveckla processer och arbetssätt för kvalitetsförbättringarna utifrån patientsynpunkter. Syftet med studien var att undersöka och beskriva medarbetarnas uppfattning om och erfarenheter av delaktighet vid digitala möten när patienters synpunkter utgör grunden för kvalitetsförbättringar i mikrosystemen. LÄS MER

  2. 2. Dagstidningen på 3,5 tum? En nutids- och framtidsstudie av svensk dagspress förhållande till mobila tjänster

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Magnus Ekström; Björn Granstrand; [2009-03-05]
    Nyckelord :process; adaption; daily newspapers; newspapers; mobile services; news; diffusion; innovation; strategy;

    Sammanfattning : Titel Dagstidningen på 3,5 tum? - en nutids- och framtidsstudie av svensk dagspress förhållande till mobila tjänster Författare Magnus Ekström & Björn Granstrand Kurs LME310/MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin HT-08 Syfte Att undersöka de svenska dagstidningarnas satsning på mobila tjänster i nutid och framtid. Metod och material En kvantitativ enkätundersökning till ansvariga utgivare på samtliga svenska dagstidningar med utgivning minst 3 dagar/vecka Huvudresultat Drygt 40 procent av ansvariga utgivare anser sig ha mobila tjänster och 69 procent totalt anser sig ha det inom 2 år. LÄS MER