Sökning: "Speltid"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade ordet Speltid.

  1. 11. För ökad självständighet i ensemblespel : Gymnasielärares organisering och konstruerande av ensembleundervisning för att möjliggöra läroprocesser utanför lektionstid

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Tomas Johannsson; Charlie Holmlund; [2020]
    Nyckelord :formellt lärande; informellt lärande; lärandeprocess; ensembleundervisning; fenomenografi; motivation;

    Sammanfattning : A substantial part of music education takes place outside of scheduled lesson time. This study has been based on the concepts of formal and informal learning. LÄS MER

  2. 12. Speltid: Det omedvetna lärandet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Philip Gewers; Foad Azami; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. EXPLORING THE LIMITS OF BEAT TEMPO WITH AN ILLUSION OF INFINITE TEMPO CHANGE IN A METRICAL PATTERN

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mattias Widengren; [2019]
    Nyckelord :Music; multi-level pattern; pulse; beat; time; Musik; multi-level pattern; puls; takt; tid;

    Sammanfattning : Humans have the ability to synchronise with sounds divided by equal intervals and predict when the next sound is coming, as opposed to reacting to them. By creating a pulse within ourselves based on these recurrent sounds we are able to, for instance, play music and dance. LÄS MER

  4. 14. Avatarens uppenbara skicklighet och dess inflytande på spelaren : En studie på Proteus-effekten genom FPS-animation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Steven Ekbrand; [2019]
    Nyckelord :Proteus-effekten; Kroppsspråk; Animation; Prestation; Förstapersonsvy;

    Sammanfattning : Denna studie har sin grund i begreppet Proteus-effekten (Yee & Bailenson 2007). I artikeln finner författarna att digitala avatarers utseende påverkar våra interaktioner i den virtuella miljön. I stället för avatarens påverkan på interaktioner undersöks i den här studien dess påverkan på prestation. LÄS MER

  5. 15. Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jonas Ring; Maria Berglund; [2018]
    Nyckelord :mobile games; mobile puzzle games; immersion; story; motivation; mobilspel; mobila pusselspel; inlevelse; berättelse; motivation;

    Sammanfattning : Only a decade ago, research was limited regarding enjoyment and player motivation in digital games. The aim of this study was to investigate the effect of a developed story in a mobilepuzzle game. LÄS MER