Sökning: "Speltid"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade ordet Speltid.

  1. 16. Disneys feministiska ikon – eller? : En feministisk analys av filmen Mulan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Nicolina Palmcrantz; Marlene Gröning; [2018]
    Nyckelord :feminism; Disney; gender; power; narrative; Mulan; masquerade; gaze; Bechdel-Wallace; movie; feminism; Disney; genus; makt; narrativ; Mulan; maskerad; blick; Bechdel-Wallace; film;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras Disneyfilmen Mulan från 1998 ur ett feministiskt perspektiv. I en tid då feminismen återigen står högt upp på dagordningen och eftersom det fortfarande debatteras kring Mulan och feminism ville vi författare undersöka på djupet om Mulan kan kallas för feministisk. LÄS MER

  2. 17. Den flippade läxan : En systematisk litteraturstudie av läxor i det flippade matematikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Andersson; [2018]
    Nyckelord :Flipped classroom; flipped homework; mathematics; Flippat klassrum; flippad läxa; läxa; matematik; videoföreläsning;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att redogöra för läxans roll i det flippade matematiklassrummet. Arbetsmetoden ”Flippat klassrum” karaktäriseras av en förflyttning av traditionella föreläsningar ut ur klassrummet. Direkta instruktioner ges istället som läxa, ”flippad läxa”, ofta i form av videoföreläsningar. LÄS MER

  3. 18. The Impact of Visual Properties on Player Habits and Game Sessions

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Filip Frandsen; [2017]
    Nyckelord :Colour Values; Game Retention; Visuals; Graphics; Play Sessions; Färgvalörer; Speltid; Grafik; Spelsessioner;

    Sammanfattning : This paper aims to provide a foundation in regard to information and cause correlation for future research about player retention and game session times based on visual properties. (such as colour values) This study can later be applied within software development. LÄS MER

  4. 19. Datorspelande hos svenska gymnasieungdomar : Vanor, drivkrafter och konsekvenser för psykosocial funktion

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Psykologi

    Författare :Magnus Westerlind; Kenny Nilsson; [2017]
    Nyckelord :dataspel; datorspel; drivkrafter; problematiskt datorspelande; spel; ungdom; tonåring;

    Sammanfattning : En enkätundersökning utfördes om spelvanor hos svenska gymnasieungdomar. Enkäten innehöll frågor om hur mycket ungdomarna spelade och deras drivkrafter till spelande uppdelat på fyra olika skalor. LÄS MER

  5. 20. En bricka i spelet - med livet som insats : En kvalitativ intervjustudie om spelmissbrukares upplevelser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Catarina Andersson; Elin Larsson; [2016]
    Nyckelord :Pathologic gambling; stigma; deviation; deviant behavior; outsider; guilt and shame; Spelmissbruk; stigmatisering; avvikelse; avvikande beteende; outsider; skuld och skam;

    Sammanfattning : Spel om pengar finns i olika former och har blivit en del av många personers vardag, dessvärre kan inte alla hantera spelet. Spelmissbruk påverkar personen som för en ständig jakt på pengar och speltid vilket medför konsekvenser och känslor som är svåra att hantera. LÄS MER