Sökning: "Stationära spel"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Stationära spel.

  1. 1. I'll Be Missing You : The Dynamic Influence of Spread in First-Person Shooters

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :George Eriksson; Daniel Burt; Valentyn Lyevyentsov; [2022]
    Nyckelord :First-Person Shooter; FPS; Mechanics; Dynamics; Game Design; Spread; Experimental Research; Förstapersonskjutare; FPS; Spelmekanik; Speldynamik; Speldesign; Spread; Experimentiell forskning;

    Sammanfattning : In First-Person shooter video games, spread is a mechanic that adds a random artificial inaccuracy to the player’s shots. Movement-amplified spread is a particular implementation of spread which amplifies the inaccuracy based on the speed the player is moving at. LÄS MER

  2. 2. Kontextmedvetenhet i stationära spel: En studie om tidsmässig separation mellan speltillfälle och kontextuell data

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Simon Rosengren; Ludvig Viktorsson; [2018]
    Nyckelord :Kontextmedvetenhet; Stationära spel; Cities: Skylines; Social Adaptability; Magic circle;

    Sammanfattning : Kontextmedvetna spel låter den reella omgivningenpåverka aspekter av spelinnehållet. Då kontextmedvetna spel i en mobil miljö är ett väl utforskat område saknas forskning kring dess möjlighet att även fungera i en stationär miljö. LÄS MER

  3. 3. Is What You See What You Get? : A Study of the Elements that Influence and Distort a Player’s Perception of the Behavior of Digital Opponents

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Tomas Lindell; Wennergren Nils; [2016]
    Nyckelord :Game design; game development; opponent behavior analysis; 2D character design; Poker;

    Sammanfattning : As a bachelor’s degree project, the study examines elements that may affect or distort players’ perception of opponents’ behavior in games. More specifically in stationary character driven games such as Texas Hold ‘em Poker. LÄS MER

  4. 4. Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Kristoffer Axelsson; Maciej Bauer; [2011]
    Nyckelord :Games; design principles; migration; touch screens; mobile phones; Spel; designprinciper; migrering; pekskärmar; mobiltelefoner;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples iPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. LÄS MER