Sökning: "Swedish phonology"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Swedish phonology.
1. ”Det är ju hur man lär sig språk – att jämföra med det man redan kan” : En intervjustudie med modersmålslärare i arabiska, engelska och somaliska om språkjämförelsers betydelse för spanskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This essay investigates how mother tongue teachers in Sweden view cross-linguistic influence in the Spanish classroom. It focuses on three areas: the student groups’ linguistic profiles; the evaluation of described/presumed strengths and challenges within Spanish phonology, lexicon and morphosyntax; and perspectives on effective contrastive classroom practices. LÄS MER
2. I Can’t Hear What I’m Reading: An Eye Tracking Study on Reading in Different Noise Environments
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study investigates how different acoustic environments and spelling manipulations affect the reading process by applying eye tracking methodology. Participants are asked to read sentences while either listening to babble noise or not being exposed to any acoustic stimuli. LÄS MER
3. Neural Asymmetry in the Perception of South Swedish Word Accents
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap; Lunds universitet/FonetikSammanfattning : South Swedish, as a dialect of modern Swedish, has two tonal word accents, accent 1 and accent 2. Regarding these two word accents, there are three groups of hypotheses on which one is more lexically specified. LÄS MER
4. Har grammatiken fastnat i gamla hjulspår? : En läromedelsanalys med syfte att undersöka hur grammatik framställs i läroböcker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This study aims to investigate different aspects of grammar in six textbooks designed for the Swedish course 2 in Upper secondary school. The study also intends to examine the textbooks representation of traditional and functional perspectives on grammar by using the method discourse analysis with both qualitative and quantitative aspects. LÄS MER
5. Fonologisk utveckling hos typiskt utvecklade finska och svenska barn : En jämförande studie
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaperSammanfattning : The aim of this study was to describe the phonological development of Finnish children and to compare phonological development between monolingual Finnish speaking children in Finland and monolingual Swedish speaking children living in Sweden. Twenty Finnish children between 3;1 and 4;10 years old participated in the study. LÄS MER