Sökning: "Teacher-child interaction"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Teacher-child interaction.
1. Det relationella i en mål- och resultatstyrd förskola : - En flerdimensionell väv
M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Abstract Syftet var att undersöka vad tidigare forskning kommit fram till gällande relationella aspekter i en förskolekontext, med betoning på det relationella i de mellanmänskliga interaktionerna, vad ett relationellt perspektiv kan ses betyda för barns utveckling och lärande. Detta i förhållande till den helhet på omsorg, utveckling och lärande som skrivs fram i förskolans läroplan. LÄS MER
2. Möten mellan pedagoger och barn. Interaktionen mellan pedagoger och barn under en dag på förskolan
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractCaldemo, Marie (2019). Meetings between teachers and children. The interaction between teachers and children during a day at preschool. Master thesis, Institution of School development and Leadership, Faculty of Education and Society, Malmö University. LÄS MER
3. Olika förhållningssätt, olika förutsättningar : Samspel kring barns bildskapande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Den här kvalitativa studien utgår ifrån ett socialkonstruktionistiskt perspektiv.Positioneringsteorin används för att analysera den producerade empirin. Två pedagoger och fembarn i åldrarna två till tre år på en förskola i västra Sverige har deltagit i studien. Videofilmninghar använts som metod för att producera empirin. LÄS MER