Sökning: "Teknik mekanik"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden Teknik mekanik.
21. Att simulera en uthållighetsidrottare
Kandidat-uppsats, KTH/MekanikSammanfattning : De två fysiologiska egenskaper som har störst betydelse för en individs uthållighet är maximalsyreupptagningsförmåga och den så kallade övre laktattröskeln. Dessa egenskaper tas bäst fram genomett så kallat tröskeltest och ett maxtest, vilket en litteraturstudie och en intervju av en expert i ämnethar visat. LÄS MER
22. Utveckling av en induktionsladdare för bärbara datorer
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Denna rapport skrevs i samband med ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design, vårterminen 2014, på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Syftet med arbetet har varit att ta fram en produkt med fokus på tekniska och designmässiga aspekter och samtidigt fördjupa de kunskaper som tidigare inhämtats inom produktframtagning, mekanik, elektroteknik och matematik. LÄS MER
23. Beräkning av rotationscentrum för knä-och höftled. : En kinematisk modell för kroppens rörelse baserad på experimentell data.
Kandidat-uppsats, KTH/MekanikSammanfattning : This report is part of a Bachelor’s degree corresponding to 15 credits at the Royal Institute of Technology, Stockholm. The work has been carried out by Max Wikander, author of the report, supervised by Lanie Gutierrez-Farewik and Erik Dijkstra. LÄS MER
24. Utveckling och tillämpning av det muskelstyrda datorspelet EMG Track Game.
Kandidat-uppsats, KTH/MekanikSammanfattning : Electromyography (EMG) is a technique that measures muscle activity, which means detecting the electrical signals that travel through the muscle in connection with muscle contraction. This project deals with how EMG can be used to control a computer game. LÄS MER
25. Undersökning om spelares uppfattning om latency i realtidsstrategispel
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : In this study we examine how much latency is required in an RTS-game (Real-Time Strategy) before the player quits the game. In the study latency is simulated in the games Age of Mythology and Starcraft: Brood War with the program WANem, and then the testplayers are asked “Do you want to quit because of latency?”. LÄS MER