Sökning: "Ulrika Lindqvist"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Ulrika Lindqvist.
6. Pedagoger och elevers möte med lokalhistora på låg- och mellanstadiet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur undervisningen i lokalhistoria genomförs på låg- och mellanstadiet. Valet av låg- och mellanstadiet gjordes därför att i kursplanen, i historia, finns en måluppfyllelse för år fem som innebär att eleverna skall känna till sin hembygd samt hur den har format kulturarvet. LÄS MER
7. Arbetsmotivation inom den svenska äldreomsorgen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstrakt Titel: Arbetsmotivation inom svensk äldreomsorg Författare: Sanela Adilagic, Zeinab Mourad, Petra Nyholm. Handledare: Katja Lindqvist, Ulrika Westrup. Nyckelord: Motivation, Ledarskap, Belöningssystem, inre och yttre belöningar, utbildning och kompetensutveckling. LÄS MER
8. Intranät - en tillräcklig kommunikationskanal? En fallstudie om intranät som kommunikationskanal för arbetsmiljömässig information
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Kurs SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2010 Titel Intranät - en tillräcklig kommunikationskanal? En fallstudie om intranät som kommunikationskanal för arbetsmiljömässig information. Författare Sanna Alvinell, My Blixt & Alfred Åkesson Handledare Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka intranätets möjligheter som intern kommunikationskanal med fokus på arbetsmiljömässig information. LÄS MER
9. Our shop is like a theatre- Säljares emotionella arbete i butiksmiljö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : TITEL: Our shop is like a theatre- säljares emotionella arbete i butiksmiljö. SEMINARIEDATUM: 2 juni 2010 ÄMNE/KURS: SMKK01, Service Management Examensarbete för kandidatexamen, 15hp FÖRFATTARE: Ulrika Lindqvist, Hanna Pedersen, Linn Svingstedt HANDLEDARE: Erika Andersson Cederholm, Henrik Loodin FEM NYCKELORD: Emotional labor, Goffmans dramaturgiska perspektiv, säljare, butiksmiljö, servicemötet. LÄS MER
10. Samarbetsklimat - Bakomliggande faktorer som påverkar samarbetsklimatet i arbetsgrupper inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2010-05-26 Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, 15hp Författare: Sara Bülow, Martin Severin och My Söderström Handledare: Ulrika Westrup och Katja Lindqvist Titel: Samarbetsklimat – Bakomliggande faktorer som påverkar samarbetsklimatet i arbetsgrupper inom detaljhandel Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen kring vilka faktorer forskningen lyfter fram och vilka faktorer arbetsgrupper själva anser är centrala för ett positivt samarbetsklimat. Då det är väl omskrivet och forskat kring vilka effekter ett gott samarbete eller arbetsklimat kan medföra är vi intresserade av att ta reda på vilka bakomliggande faktorer som kan komma att ligga till grund för ett positivt samarbetsklimat. LÄS MER