Sökning: "Vertical deck acceleration"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Vertical deck acceleration.
1. Dynamik och Dämpning för Samverkansbroar med Tågtrafik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Avdelningen för Konstruktionsteknik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : För att svensk järnvägsinfrastruktur skall kunna vara konkurrenskraftig i jämförelse med mindre miljövänliga alternativ krävs kapacitetsutbyggnad och hastighetsökning av det svenska järnvägsnätet. Vid hastigheter över 200 km/h finns krav på att dynamiska analyser behöver utföras. LÄS MER
2. Machine Learning – Based Dynamic Response Prediction of High – Speed Railway Bridges
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : Targeting heavier freights and transporting passengers with higher speeds became the strategic railway development during the past decades significantly increasing interests on railway networks. Among different components of a railway network, bridges constitute a major portion imposing considerable construction and maintenance costs. LÄS MER
3. Dynamic Design of Bridges on High-Speed Railway Lines
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper; Lunds universitet/ByggnadsmekanikSammanfattning : In recent years, high-speed railway has been on the upswing in the public debate, as Swedish authorities have affirmed the plans of a high-speed corridor connecting Stockholm, Gothenburg and Malm¨o. The track speed limit is not fully determined, but will be in the range of 250-320 km/h. LÄS MER
4. Finite Element Analysis of the Dynamic Effect of Soil-Structure Interaction of Portal Frame Bridges - A Parametric Study
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : In Sweden, the railway sector currently faces the challenge of developing its first high-speed railway line, in response to the need to provide faster domestic and international transport alternatives. High-speed train passages on railway bridges can cause resonance in the bridge superstructure, which induce high accelerations that should not exceed the limits stipulated in the current design code. LÄS MER
5. Train Induced Vibration Analysis of an End-frame Bridge : Numerical Analysis on Sidensjövägen
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : Higher speeds and higher capacity will cause the Swedish rail network to be exposed to disturbing dynamic effects. Higher speeds cause higher vertical acceleration levels of the bridge deck. In this thesis, a numerical analysis of a three span end-frame bridge subjected to train induced vibrations is performed. LÄS MER