Sökning: "Volvo Meaning transfer model"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Volvo Meaning transfer model.

  1. 1. Omvänd Celebrity Endorsement : Överförs värden från företag till kändis?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sebastian Andersson; Oskar Larsson; [2016]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Zlatan Ibrahimovic; Robyn; Volvo Meaning transfer model; image;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om Celebrity Endorsements, det vill säga samarbeten där kändisar borgar för en produkt eller ett företag i syfte att utbyta värden och förhoppningsvis öka försäljningen. Tidigare forskning inom detta område är fokuserat på vad en kändis kan tillföra företaget. LÄS MER

  2. 2. Perception of the Celebrity Endorser : A study of how age and gender influences the consumer perception

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Olle Hugosson; Carolina Matthys; Linda Phung; [2014]
    Nyckelord :Marketing Communication; Celebrity Endorsement; Source Effects; Consumer Perception; Age and Gender of the Consumer;

    Sammanfattning : Background The concept of celebrity endorsement is a constantly growing marketing communication tool. A recent example of when the usage of celebrities within advertising has been successful is the case of Zlatan Ibrahimovic endorsing Volvo. LÄS MER

  3. 3. “Sharing knowledge creates better knowledge” - The process of knowledge exchange in the case of Volvo Group

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Eleonor Ivdal; Lovisa Mankert; [2013-07-05]
    Nyckelord :International business; intra-organisational relations; knowledge exchange; knowledge management; MNC; Volvo Group; qualitative research;

    Sammanfattning : Owing to the increased globalisation, Multinational Corporations (MNCs) are operating in a complex global market. This infers the importance to enable the organisation to not only transfer generated knowledge between global sites but also benefit from and develop this knowledge to be competitive. LÄS MER