Sökning: "Voronoi"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Voronoi.

  1. 21. Entitetshantering i p2p-nätverk med voronoi-topologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Henrik Smedberg; [2016]
    Nyckelord :Nätverk; voronoi; entitetshantering; P2P;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur skalbarheten i ett peer-to-peer-nätverk (P2P) byggt med voronoi-based overlay network (VON) som topologi, påverkas av entitetshantering och felhantering, när det används i nätverkslösnigen till ett realtidsspel med många spelare. Under arbetet skapades en testplattform som används under ett experiment för att utvärdera huruvida aspekter såsom ansvarsuppdelning och nodkraschhantering påverkar antalet meddelanden som behöver skickas och därigenom skalbarheten i nätverket. LÄS MER

  2. 22. Sampling and predicting geographic areas using participatory sensing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Wei Wang; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Participatory sensing is the concept that people contribute information they retrieved independently from the environment using sensors to build a whole body of knowledge. With the popularity of mobile devices, such as smart phones, which have multiple sensors and wireless interfaces, "participatory sensing" has become feasible in a large-scale. LÄS MER

  3. 23. A Spatial Relations Study of Virus Infected Cells and the Human Immune Response through the V-Proportionality Measurement

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Leo Ehnborg; [2014]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Biotechnological tools have never been stronger than today and the data they provide is absolutely fascinating. As we get a clearer picture of the intricate workings of living systems eective mathematical and statistical tools become a necessity in order to reach a comprehensive understanding of said systems. LÄS MER

  4. 24. Provinsgenerering med postprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Haimen Aldabbagh; [2014]
    Nyckelord :algorithm implementation; computational geometry; digital cartography; efficiency; post-processing; algoritmimplementation; beräkningsgeometri; digital kartografi; effektivitet; postprocess;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis is a part of a larger project carried out at Paradox Interactive. The project aims to improve a map generator for the strategy game Europa Universalis IV. This work addresses the creation and implementation of a province generator that divides a pregenerated landscape in provinces. LÄS MER

  5. 25. Procedurellt genererade provinskartor för strategispel : En jämförelse mellan Voronoidiagram och Cellular Automata

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Fredrik Andersson; [2013]
    Nyckelord :Voronoidiagram; Cellular Automata; Provinskartor; strategispel; Crusader Kings 2;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ett område som vuxit mycket på de senaste åren men som också är ett gammalt område. Kända koncept inom detta område är kart- och terränggenerering. Koncepten används för att skapa både verklighetstrolig terräng och för att skapa spelkartor för spelaren att utforska. LÄS MER