Sökning: "Voronoi"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Voronoi.
21. Entitetshantering i p2p-nätverk med voronoi-topologi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker hur skalbarheten i ett peer-to-peer-nätverk (P2P) byggt med voronoi-based overlay network (VON) som topologi, påverkas av entitetshantering och felhantering, när det används i nätverkslösnigen till ett realtidsspel med många spelare. Under arbetet skapades en testplattform som används under ett experiment för att utvärdera huruvida aspekter såsom ansvarsuppdelning och nodkraschhantering påverkar antalet meddelanden som behöver skickas och därigenom skalbarheten i nätverket. LÄS MER
22. Sampling and predicting geographic areas using participatory sensing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Participatory sensing is the concept that people contribute information they retrieved independently from the environment using sensors to build a whole body of knowledge. With the popularity of mobile devices, such as smart phones, which have multiple sensors and wireless interfaces, "participatory sensing" has become feasible in a large-scale. LÄS MER
23. A Spatial Relations Study of Virus Infected Cells and the Human Immune Response through the V-Proportionality Measurement
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Biotechnological tools have never been stronger than today and the data they provide is absolutely fascinating. As we get a clearer picture of the intricate workings of living systems eective mathematical and statistical tools become a necessity in order to reach a comprehensive understanding of said systems. LÄS MER
24. Provinsgenerering med postprocess
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : This bachelor's thesis is a part of a larger project carried out at Paradox Interactive. The project aims to improve a map generator for the strategy game Europa Universalis IV. This work addresses the creation and implementation of a province generator that divides a pregenerated landscape in provinces. LÄS MER
25. Procedurellt genererade provinskartor för strategispel : En jämförelse mellan Voronoidiagram och Cellular Automata
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Procedurell generering är ett område som vuxit mycket på de senaste åren men som också är ett gammalt område. Kända koncept inom detta område är kart- och terränggenerering. Koncepten används för att skapa både verklighetstrolig terräng och för att skapa spelkartor för spelaren att utforska. LÄS MER