Sökning: "Wilma Forssander"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Wilma Forssander.
1. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander Titel: Effekten av influencer-marketing Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER
2. Att sticka ut i en mansdominerad bransch : - En kvalitativ studie om kvinnors karriärmöjligheter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur det är att vara ung kvinna i en mansdominerad bransch och vad det har för betydelse för deras karriärmöjligheter. Frågeställningar Hur beskriver unga kvinnor sina karriärmöjligheter i en mansdominerad bransch? Vilka hinder ser unga kvinnor att det finns i en mansdominerad bransch? Metod En kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats användes för att kunna besvara studiens frågeställningar. LÄS MER