Sökning: "ability on the english language"

Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade orden ability on the english language.

  1. 1. Semiotiska modaliteter i engelskundervisning : en analys av lärare och läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Isak Hagestad; [2024]
    Nyckelord :Social semiotik; multimodalitet; läromedel; undervisning; kvalitativ undersökning; think-aloud-method; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : The following study aims to examine how multimodal texts are used in English as a foreign language education in a Swedish school. It explores both how multimodal texts occur in learning materials as well as how teachers could use these learning materials when teaching their pupils. LÄS MER

  2. 2. The Effectiveness of Word Focused Tasks. How Elaborate Processing Predicts Vocabulary Learning. A Literature Review.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jane Ekenberg; Mirjeta Makolli; [2023-06-12]
    Nyckelord :English as a foreign language; involvement load hypothesis; technique feature analysis; vocabulary learning; vocabulary tasks.;

    Sammanfattning : L2 vocabulary learning is a sizeable challenge for all EFL students. Particularly, the lexical threshold for reading is a substantial learning feat requiring time and effort. Vocabulary research indicates that incidental learning alone is not sufficient for learners to achieve a functional EFL vocabulary. LÄS MER

  3. 3. Munskyddets effekt på barns språkinlärning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Elsa Svorse; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; psykologi; språkinlärning; munskydd;

    Sammanfattning : Runtom i världen har Covid-19 påverkat barns skolgång, från distansutbildning över zoom till social distansering i klassrummen. Många studier har gjorts för att skapa en bättre förståelse för hur barnens lärande blivit påverkat av dessa förändringar. LÄS MER

  4. 4. Grammar in the English Language Classroom : Teachers’ perspectives on grammar knowledge and instruction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Stavroula Papalexi; [2023]
    Nyckelord :Grammar teaching; explicit and implicit instruction; deductive and inductive instruction; teachers’ beliefs; metalinguistic awareness; writing skills in EFL; Grammatikundervisning; explicit och implicit undervisning; deduktiv och induktiv undervisning; lärares uppfattningar; metaspråklig medvetenhet; skriftlig färdighet i EFL;

    Sammanfattning : The purpose of this work is to examine the teaching methods secondary and upper secondary teachers apply to teach grammar in the EFL classroom, as well as their perceptions about the benefits of having grammar knowledge and its benefits to students’ writing. Previous research reveals that grammar teaching is an integral part of language teaching; explicit and implicit methods along with deductive and inductive instruction are the main practices teachers use to transfer knowledge to their students. LÄS MER

  5. 5. Metafysikens död, teologins möjlighet? : Jean-Luc Marions tänkande i kritisk belysning

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Kenneth Mattebo; [2023]
    Nyckelord :Jean-Luc Marion; phenomenological theology;

    Sammanfattning : In this essay I explore some of the theological consequences of Jean-Luc Marions antimetaphysical philosophy of religion. Inspired by Heidegger and Nietzsche Marion works from the definition of metaphysics as "onto-theology". LÄS MER