Sökning: "deductive and inductive instruction"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden deductive and inductive instruction.

  1. 1. Grammar in the English Language Classroom : Teachers’ perspectives on grammar knowledge and instruction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Stavroula Papalexi; [2023]
    Nyckelord :Grammar teaching; explicit and implicit instruction; deductive and inductive instruction; teachers’ beliefs; metalinguistic awareness; writing skills in EFL; Grammatikundervisning; explicit och implicit undervisning; deduktiv och induktiv undervisning; lärares uppfattningar; metaspråklig medvetenhet; skriftlig färdighet i EFL;

    Sammanfattning : The purpose of this work is to examine the teaching methods secondary and upper secondary teachers apply to teach grammar in the EFL classroom, as well as their perceptions about the benefits of having grammar knowledge and its benefits to students’ writing. Previous research reveals that grammar teaching is an integral part of language teaching; explicit and implicit methods along with deductive and inductive instruction are the main practices teachers use to transfer knowledge to their students. LÄS MER

  2. 2. L’enseignement de la grammaire en classe de FLE : Quelles démarches pédagogiques sont aujourd'hui adoptées en Suède pour l'enseignement de la grammaire ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tahani Abid Adnan; [2023]
    Nyckelord :langue étrangère; enseignement de la grammaire; manuels du français langue étrangère; grammaire explicite; grammaire implicite; approche inductive; approche déductive;

    Sammanfattning : L’enseignement de la grammaire et son efficacité ont été au centre de plusieurs recherches, oùon constate que l’apprentissage d’une nouvelle langue est souvent facilité par la maîtrise de ses éléments grammaticaux. Le but de ce mémoire est d’une part de mieux comprendre comment les enseignants du français en Suède enseignent la grammaire dans les cours de français langue étrangère à l’école. LÄS MER

  3. 3. Var har ni lagt stålmuttern? : En studie av induktivt respektive deduktivt undervisningssätt inom NO, i grundskolans tidigare år

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Katarina Pontenius; Mathilda Westman Prevell; [2015]
    Nyckelord :teaching; inductive; deductive; science; primary school; education; participation; undervisning; induktiv; deduktiv; naturvetenskap; lågstadiet; utbildning; delaktighet;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to examine students’ participation when using inductive and deductive teaching methods. The aim have been to see how different teachers work while teaching science to students in primary school. LÄS MER

  4. 4. The Effectiveness of Modified Inductive Versus Deductive Teaching : A case study on word order amongst a group of English as a foreign language learners

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Linda Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Modified inductive and deductive instruction; Modified induction; EFL grammar instruction; English language teaching; Word order; Modifierad induktiv och deduktiv undervisning; Grammatikundervisning; Ordföljd;

    Sammanfattning : This study aims at investigating the effectiveness of modified inductive learning compared with deductive learning of English grammar among foreign language students. In order to achieve this purpose, two classes in Year Nine in a secondary school in Sweden were taught using the two different methods. LÄS MER

  5. 5. ”Det är sådant de behöver nöta, nöta, nöta…” : En intervjustudie med sex högstadielärare i engelska om deras arbete med grammatik och deras attityder till grammatikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Miriam Rutschman; [2012]
    Nyckelord :Explicit implicit kunskap; induktiv deduktiv metod; grammaring; språkinlärning;

    Sammanfattning : Grammar is one of the most problematic areas when it comes to teaching a language; to know if or when, and how grammar should be taught, are relevant questions to all language teachers. The aim of the study was to investigate teachers’ attitudes towards teaching grammar, and how much, how and why they use the methods that they do. LÄS MER