Sökning: "affärsstrategier"
Visar resultat 41 - 45 av 50 uppsatser innehållade ordet affärsstrategier.
41. Koordinering mellan IT-management- och affärsstrategier : En studie inom postorder/distanshandelföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens organisationer har man förstått att utvecklingen av teknologin går fort och framåt. För att kun-na hänga med i framåtskridandet måste företag och verksamheter anpassa sig efter utvecklingen som sker i omvärlden för att inte hamna efter. LÄS MER
42. ”Det kommer från hjärtat” : Dansbandsbranschens förmåga att anpassa sina strategier efter förändrade omvärldsfaktorer
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Uppsatsens syfte är att visa på dansbandsbranschens förmåga att anpassa sina strategier efter förändrade omvärldsfaktorer, samt visa på vad som kan förbättras inom området strategisk ledning utifrån ett affärsstrategiskt perspektiv. En kvalitativ undersökning där den huvudsakliga empirin bygger på genomförda intervjuer. LÄS MER
43. Kompetensutveckling inom företag i förhållande till gymnasieskolan som en lärande organisation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I min studie presenterar och analyserar jag resultat av hur ledande och ansvariga företagsledare inom HRM (Human Resource Management) ser på företagets arbete med kompetensutveckling. Det handlar också om hur kompetensstrategier kan samverka med affärsstrategier i praktiken. LÄS MER
44. Design Thinking in Business Innovation
Magister-uppsats, IndustridesignSammanfattning : Med globaliseringen har världen snabbt förändrats och designerns roll är inte längre lika självklar. Vi har tittat på hur man kan expandera begreppet design och utnyttja designerns kvalitéer inom nya områden. LÄS MER
45. Affärsutveckling av svenska mikro- och småföretag i fragmenterad industri.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats som avhandlar affärsutveckling i mikro – och små industriföretag i fragmenterade branscher är vår undersökningsfråga: ”Hur kan en enskild mindre aktör på en fragmenterad marknad inom svensk tillverkningsindustrin, affärsutveckla sina affärer, stärka sin egen position och förbättra sin lönsamhet?” Huvudsyftet med uppsatsen är att ”att skapa förståelse samt generera förslag på hur mikro- och småföretag verksamma inom en fragmenterad bransch kan gå tillväga för att affärsutveckla sig och sin verksamhet”. Det finns även tre delsyften, nämligen att: kartlägga de problem som finns för aktörerna i fragmenterade branscher, identifiera drivkrafter och hinder för affärsutveckling i dessa samt att uppsatsen skall utmynna i förslag till lämpliga affärsstrategier för mikro – och småföretag verksamma i en fragmenterad bransch. LÄS MER