Sökning: "aktionsforskning grundsärskolan"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden aktionsforskning grundsärskolan.

  1. 11. Kommunikation med hjälp av digitala verktyg i grundsärskolan. : Kan appen Widgit Go bidra till utveckling?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Ulrika Calén; Genegård Ivarsson Susann; Mona Nyberg; [2015]
    Nyckelord :kommunikation; samspel; utvecklingsstörning; digitala hjälpmedel; IKT; surfplatta; iPad; Widgit Go;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att ta reda på om digitala hjälpmedel kan skapa möjligheter till kommunikation och samspel för elever i grundsärskolan. Vi har valt att studera surfplatta och appen Widgit Go. LÄS MER

  2. 12. Läsa för att förstå : En studie om lärares erfarenhet och deras reflektioner över strukturerade textsamtal i grundsärskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Öyvind Rödland; Sofia Bergklint; [2015]
    Nyckelord :Strukturerade textsamtal; läsförståelse; grundsärskolan; reciprok undervisning; reflektionssamtal; aktionsforskning; fenomenografisk analys;

    Sammanfattning : Undervisningen i grundsärskolan behöver ge eleverna möjlighet att samtala och reflektera om texter. Forskning antyder att textsamtal inte prioriteras och att läsförståelse kommer i skymundan i en mer traditionell läsundervisning. LÄS MER