Sökning: "arbetsgivarens attraktionskraft"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden arbetsgivarens attraktionskraft.

  1. 6. Employer Branding - "Kriget om talangerna" : En studie om ett IT-konsultföretags Employer Brand gentemot dess rekryteringsmålgrupp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Paula Norrmyr; Melanie Björk; [2016]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Employee Value Proposition; Internal Branding; HR-Marketing; Employer Attractiveness;

    Sammanfattning : The internal marketing concept speciefies that an organization's employees is its first market. The demands on companies to meet employee needs increases with the skills and knowledge employees possess, which acts as a competitive advantage. LÄS MER

  2. 7. Förskollärarstudenternas arbetsmiljö under verksamhetsförlagd utbildning : En studie med avseende att stärka Karlstad kommuns attraktionskraft gentemot den nya generationens förskollärare

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Tobias Schött; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund Arbetsmarknaden präglas av både arbetslöshet och brist på arbetskraft. Det visar sig vara så att det finns en obalans gällande efterfrågan på olika yrken. Samtidigt som det finns ett överflöd av individer med en särskild kompetens kan det alltså vara brist på individer med en annan kompetens. LÄS MER

  3. 8. En diamant eller oslipad sten? - Employer branding: om företagsimage och attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa och arbetsliv

    Författare :Heléne Eriksson; Anna Isetoft; [2013]
    Nyckelord :Employer branding; Employer image; Employer attractiveness; Employer Attractiveness Scale; Employer branding; arbetsgivarimage; arbetsgivarattraktion; Employer Attractiveness Scale;

    Sammanfattning : Ett av syftena med studien var att undersöka skillnader i Ingenjörsstuderande respektive Anställdas uppfattning om Lantmäteriets image som arbetsgivare. Det andra syftet med studien var att se om det förelåg skillnader i uppfattning av en Ideal arbetsgivares image och Lantmäteriets image som arbetsgivare. LÄS MER