Sökning: "arbetsgivarimage"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet arbetsgivarimage.

  1. 1. Employer branding : en jämförande studie om ekonomistudenters inställning till Big 7

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lina Grybb; Malin Johansson; [2016]
    Nyckelord :Employer branding; Big 7; employer brand image; brand equity; social identity; Employer branding; Big 7; arbetsgivarimage; brand equity; social identitet;

    Sammanfattning : Inom tjänsteföretag har mänskliga resurser blivit alltmer centrala då de utgör en av organisationers viktigaste tillgångar. Konkurrensen om de mest kvalificerade medarbetarna har därmed ökat. LÄS MER

  2. 2. Arbetsgivarimage: Skillnad i män och kvinnorsuppfattning? : Ingenjörsstuderandes uppfattning av ett industriföretags image

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Maria Mikaelian; Kajsa Pamqvist; [2015]
    Nyckelord :Image; Employer Branding; Employer Attractiveness; Employer; Image; Employer Branding; Employer Attractiveness; Employer;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det förelåg någon skillnad mellan kvinnliga och manliga ingenjörsstudenter gällande uppfattningen av den valda organisationens och den Ideala arbetsgivarens image. Syftet var även att undersöka om det förelåg någon skillnad i studenternas uppfattning av image hos den valda organisationen jämfört med den Ideala arbetsgivaren. LÄS MER

  3. 3. En diamant eller oslipad sten? - Employer branding: om företagsimage och attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa och arbetsliv

    Författare :Heléne Eriksson; Anna Isetoft; [2013]
    Nyckelord :Employer branding; Employer image; Employer attractiveness; Employer Attractiveness Scale; Employer branding; arbetsgivarimage; arbetsgivarattraktion; Employer Attractiveness Scale;

    Sammanfattning : Ett av syftena med studien var att undersöka skillnader i Ingenjörsstuderande respektive Anställdas uppfattning om Lantmäteriets image som arbetsgivare. Det andra syftet med studien var att se om det förelåg skillnader i uppfattning av en Ideal arbetsgivares image och Lantmäteriets image som arbetsgivare. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding : Ett gränsöverskridande varumärkesarbete

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Axelsson; Anna Granstig; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; Employer Branding; Brand Management; Human Resources; varumärke; rekrytering; image och strategi; Brand; recruitment; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats handlar om hur företag ska kunna attrahera framtida kompetens med en ny varumärkesstrategi. ”Employer Branding” är namnet på denna strategi och beskrivs av konsulter som ett medel för företag att via en genomtänkt varumärkesstrategi profilera företaget på kompetensmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Rekryteringsstrategier för företag inom skogssektorn : en undersökning om hur skogsbrukande och träförädlande företag bygger sitt arbetsgivarvarumärke

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Camilla Toikkanen; [2003]
    Nyckelord :rekryteringsstrategier; skogssektorn;

    Sammanfattning : The forest industry is anonymous among the young people of today. Many youngsters do not know what the forest industry has to offer. As a result of this, many schools and forest have a weak recruitment. LÄS MER