Sökning: "audiovisual input"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden audiovisual input.
1. The Effectiveness of Visual Input for EFL Learners’ Vocabulary Acquisition
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : Effective modes of input for EFL vocabulary learning is an ongoing discussion in research. Vocabulary is an important aspect of language learning which makes it valuable to examine how to acquire vocabulary most effectively. LÄS MER
2. Audiovisual Input in the Swedish EFL Classroom
L3-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Avdelningen för engelskaSammanfattning : The aim of this essay is to gain insight into how audiovisual input is used in the classroom as a tool to teach vocabulary. This is done by exploring the use of digital audiovisual input in the form of film, documentaries, short videos, and cultural video content in the English as a foreign language (EFL) classroom. LÄS MER
3. Computation models for audiovisual attention decoding
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : When being in a noisy environment, a normal hearing person can manage to sort out background noise and focus on the attended source. This is something that a person with impaired hearing will struggle with, even when wearing a hearing aid. LÄS MER
4. Examining correlations between using video streaming services and English language proficiency : A study of upper secondary school learners in Sweden
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : Streaming video services have been ingrained into everyday life among Swedish teens, and the media content is often considered to benefit English language learners. The present study aims to verify that elevated English language proficiency and avid consumption of online streaming media appear synchronously in upper secondary school students. LÄS MER
5. Audiovisuell kontra skriftlig stimulans: En jämförande studie mellan effekten av video och text på gymnasieelevers kort- och långsiktiga minnesförmågor.
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har genomförts för att belysa skillnader i olika mediers roll för minnet och lärandet hos elever i gymnasieskolan. Syftet har varit att jämföra audiovisuell stimuli i form av utbildningsfilm med motsvarande information i skriftlig version utifrån ett kort- och långsiktigt perspektiv, då båda dessa medium används inom skolan utan några egentliga kunskaper kring deras för- och nackdelar. LÄS MER