Sökning: "bortskämda"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet bortskämda.

  1. 1. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Bengtsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :e-handel; dagligvaruhandel; affärsmodell; förändring;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER

  2. 2. ”Det ska passa dem, så nog är de bortskämda allt.” : En kvalitativ studie om employer brand och generation wh(Y) i geografiska kontexter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lisa Bength; Viktoria Rajalahti; [2021]
    Nyckelord :Employer brand; generation y; attract; retain; geographic context; Arbetsgivarvarumärke; generation y; attrahera; behålla; geografisk kontext;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka huruvida fastställd employer branding-strategi i enstor koncern kan vara framgångsrik för att attrahera och behålla generation Y oberoendeplaceringsort i Sverige. Studien har genomförts i en svensk koncern med cirka 16 000 anställdafördelat i 50 länder varav 7 000 är anställda i Sverige och placerade i hela landet. LÄS MER

  3. 3. Det nutida föräldraskapet? : En kvalitativ textanalys om framställningen av curlingföräldrar i svensk dags- och kvällspress

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Josefin Fernberg Dielemans; [2017]
    Nyckelord :barnsyn; barnuppfostran; föräldraideal; föräldrasyn;

    Sammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka hur framställningen av curlingföräldrar ser ut i den svenska dags- och kvällspressen. För detta syfte analyserades ett flertal artiklar, krönikor och ledare i de två största svenska dagstidningarna, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter, samt de två största svenska kvällstidningarna, Expressen och Aftonbladet. LÄS MER

  4. 4. SVENSKA MODEFÖRETAGS RESONEMANG GÄLLANDE FÖRSÄLJNINGSKANALER I ETT MULTIKANALSAMHÄLLE

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Fägerhag; Johanna Kronqvist; Malin Rödholm; [2016]
    Nyckelord :Försäljningskanaler; multikanalförsäljning; relationsmarknadsföring; köpupplevelse; modeföretag.;

    Sammanfattning : Många företag på Sveriges modemarknad idag erbjuder en variation av försäljningskanaler. Detta har inneburit att kunder blivit bortskämda med att kunna shoppa var, när och hur de vill, vilket i sin tur lett till att förväntningar på företag blivit högre. LÄS MER

  5. 5. Spatial variation of infiltration properties in Paria, Oruro, Bolivia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresurslära

    Författare :Martin Rosén; [2015]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Water is necessary for all life and one of the most important natural resources. The water resources problems were the reason why the project Development of the Altiplano area in Bolivia: a collaboration between Lund University (Sweden) and San Andres University in La Paz (Bolivia) was started. LÄS MER