Sökning: "c- it ekonomi"

Visar resultat 21 - 25 av 370 uppsatser innehållade orden c- it ekonomi.

  1. 21. Define optimum process conditions to produce CO2 adsorbents from pur materials

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Pantzar; Anton Coates; [2022]
    Nyckelord :Carbon capture and storage; Adsorbent; Chemical activation;

    Sammanfattning : The Carbon Capture and Storage method has been acknowledged for the capabilities of reducing up to 20% CO2 emissions. Development of porous carbon materials prepared from polyurethane foam adsorbent were investigated for capture of CO2. In this thesis work, the carbon material was chemically activated through the direct and indirect methods. LÄS MER

  2. 22. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  3. 23. Learning From Investor Attention: Examining the Predictive Power of Investor Attention on Market Returns with Machine Learning

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Ludvig Hartler; Lukas Uhrström; [2022]
    Nyckelord :investor attention; machine learning; PLS; LSTM; stock returns;

    Sammanfattning : We study the predictive properties of investor attention on time series market returns. Extending an earlier proposed index of investor attention aggregated from twelve popularly studied attention proxies, we show that it strongly predicts excess returns on the stock market. LÄS MER

  4. 24. Web3 Usage and its Value for Crypto

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Oliver Brandtvig; August Wiking; [2022]
    Nyckelord :Cryptocurrency; Web3; Factor model; Decentralized finance; Asset pricing;

    Sammanfattning : Cryptocurrencies have grown significantly in recent years, and their role in society remains a highly debated subject. In "Common Risk Factors in Cryptocurrency," Liu, Tsyvinski, and Wu explore whether models from traditional finance can be applied to the cryptocurrency market to create successful trading strategies. LÄS MER

  5. 25. Are women really more risk averse? A study on gender differences in corporate financial policy decisions

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Anton Dahl; Lina Dahlin; [2022]
    Nyckelord :Gender differences; CEO gender; Risk-taking; Leverage; Cash ratio;

    Sammanfattning : Despite the recent progression of gender diversity in managerial positions, men still outnumber women at the top. The stereotype of women as being less prone to risk is sometimes referred to as an explanation of why women do not break the glass ceiling. Our study contributes to the existing literature on gender differences in risk propensity. LÄS MER