Sökning: "colour psychology"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden colour psychology.
1. The impact of Colour Psychology on Packaging in the Food Industry: The Case of Chocolate and Yogurt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Product packaging has an impact on consumers' perception of the product and their purchasing decisions. In product packaging, colour is an important design factor. LÄS MER
2. Färgen mellan husen : ett möte mellan Jan Gehls teorier om människovänliga städer och forskning om färgens inverkan på människor
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Färg finns överallt omkring oss och är avgörande för vårt seende och hur vi visuellt uppfattar och förstår vår omgivning. Färg har också fysiologisk och psykologisk effekt på människor och påverkar våra känslor, vårt mående och beteende. LÄS MER
3. Re-Treat Yourself
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : In my thesis project I wanted to learn about how architecture affects people and how we can design spaces that can make people feel less stressed. I started out by researching about environmental psychology and the senses and combined what I learned into a building that can help promote mental well being. LÄS MER
4. Colours and context : A study on how colour expectations change depending on the narrative context
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The purpose of this study was to research what effect a game narrative can have on players’ colour expectations in a game scene. To answer the proposed research question a practical experiment was conducted. LÄS MER
5. From /færj/ to /rang/ : Strategies for textiles and colours for sustainable product design
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)Sammanfattning : Colour is used as a form of communication which represent ideas, feelings, and emotions. The possibility to use colour as a symbol for interpretations is endless. Colour represents different things in different part of the world and hence understanding the colour psychology is important in product design. LÄS MER