Sökning: "consumer-brand alignment"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden consumer-brand alignment.
1. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER
2. Influencers på Instagram : En jämförande studie om hur olika sorters influencers påverkar konsumenters varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters varumärkesuppfattning påverkas av influencer marketing med avseende på influencers följarantal och tematiska inriktning. Metod: I denna studie har en kvantitativ metod genomförts för att totalt samla in 173 svar genom en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER