Sökning: "consumer-brand alignment"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden consumer-brand alignment.

  1. 1. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Disha Monga; Vaaruni Venkatesh; [2023]
    Nyckelord :corporate socio-political activism; brand activism; woke-washing; CSA advertising; consumer-brand alignment;

    Sammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER

  2. 2. Influencers på Instagram : En jämförande studie om hur olika sorters influencers påverkar konsumenters varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Walle Abou Khaled; Dylan Baban; [2018]
    Nyckelord :eWOM; influencer marketing; influencer; Instagram; number of followers; topic; brand perception; eWOM; influencer marketing; influencer; Instagram; följarantal; tema; varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters varumärkesuppfattning påverkas av influencer marketing med avseende på influencers följarantal och tematiska inriktning. Metod: I denna studie har en kvantitativ metod genomförts för att totalt samla in 173 svar genom en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER