Sökning: "contextually rich concrete experience"

Hittade 1 uppsats innehållade orden contextually rich concrete experience.

  1. 1. Tingens betydelse i den naturvetenskapliga undervisningen - spelar utomhus eller inomhus någon roll?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Isabelle Hagström; Anna Söndergaard; [2023]
    Nyckelord :connectedness to the environment; contextually rich concrete experience; intresse; naturvetenskap; naturorientering; ta med naturen in; ting; utomhuspedagogik; utomhusundervisning; undervisning utomhus;

    Sammanfattning : Trots att elevernas intresse för de naturvetenskapliga ämnena har sjunkit med åren är det viktigt att lärare förser elever med de kunskaper eleverna behöver för att kunna verka och agera som framtida demokratiska medborgare. Undervisning som inkluderar utomhuspedagogik gör förståelsen mindre abstrakt för eleverna. LÄS MER