Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Praktiska inslag under kemilektioner. Vilken betydelse har det för inlärning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Olof Cerne; [2016]
    Nyckelord :praktiska inslag; molekylmodeller; kognitionspsykologi; multimodala; hjärnans mekanismer; inlärning; undervisningshjälpmedel; lärmiljö; variationsteori; perception; sinnesintryck; inlärningsprocesser; VAK-modellen; neuromyt; lärstilsteori; lärarutbildning;

    Sammanfattning : SammanfattningElevers intresse för naturvetenskap är lågt (DeWitt, Archer, Willis & Wong, 2013; The Gallup Organisation, 2008). Detta tros delvis bero på att abstrakta begrepp känns svåra, men olika gestaltning av svåra begrepp kan underlätta förståelsen (Ekborg, 1997). LÄS MER

  2. 2. Koppla på hjärnan! En studie kring hur Educational Kinesiology och Brain Gym används i arbetet med barn och deras lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Haidi Kingo Thun; [2010]
    Nyckelord :Educational Kinesiology; Brain Gymövningar; dominansprofiler; inlärning; stress; höger och vänster hjärnhalva; holistiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Haidi Thun (2010). Koppla på hjärnan! En studie kring hur Educational Kinesiology och Brain Gym används i arbetet med barn och deras lärande. Malmö: Lärarutbildningen, Malmö Högskola. LÄS MER