Sökning: "enkät gymnasieelever"
Visar resultat 26 - 30 av 191 uppsatser innehållade orden enkät gymnasieelever.
26. Sociala medier med fokus på psykisk hälsa hos gymnasieelever : En tvärsnittsstudie i en gymnasieskola
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien var att undersöka sociala mediers eventuella samband med den psykiska hälsan hos gymnasieelever. I undersökningen utreds om en ökad användning av skärmtid, tid på sociala medier och om sociala medie appar har något samband med psykisk hälsa. LÄS MER
27. Gymnasieelevers motivation att använda GeoGebra i matematiken
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna undersökning syftar till att belysa vad som motiverar gymnasieelever att använda GeoGebra i matematiken. Vidare undersöktes även eventuella skillnader i motivation, både typ och grad, hos gymnasieelever som använder GeoGebra ofta respektive sällan i matematiken. LÄS MER
28. Utilitarism och pliktetik: om gymnasieelevers möte med moralfilosofin
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I gymnasiets filosofiundervisning blir eleverna bekanta med olika normativa etiska teorier. Föreliggande studie försöker besvara frågan huruvida elevernas möte med dessa teorier – främst utilitarism och pliktetik – medför att deras moraluppfattningar påverkas. LÄS MER
29. Tandvårdsrädsla hos tredje års elever på gymnasiet
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för hälsovetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka förekomsten av tandvårdsrädsla samt i vilka tandvårdssituationer rädslan uttrycker sig hos tredje års elever på gymnasiet.Metoden var en kvantitativ tvärsnittsstudie med en enkät bestående av sammanlagt 19 frågor. LÄS MER
30. Kan utbildningstyp och personlighetshärdighet predicera gymnasieelevers akademsika self-efficacy?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Akademisk self-efficacy innebär att ha tilltro till ens förmågor relaterat till skolkontexten. Tidigare studier visade att tilltron är en tillgång att ha som elev. Denna tilltro är positivt relaterad till personegenskapen personlighets-härdighet som består av dimensionerna engagemang, kontroll och utmaning. LÄS MER