Sökning: "förpackning som konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden förpackning som konkurrens.
1. Kostnadsanalys av intern logistik : En fallstudie genomförd på Scania CV AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Konkurrensen blir allt hårdare i dagens samhälle vilket gör att företag är tvingade att hitta förbättringsområden för att fortsätta vara handlingskraftiga på marknaden. Konkurrens gör att företag måste hitta nya organisationsformer, modernisera ledarskap och att minska kostnaderna inom alla områden. LÄS MER
2. Arbetet med miljövänliga förpackningar som resurs : En kvalitativ studie inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara lönsam är en förutsättning för företags långsiktiga överlevnad. Samtidigt blir det generellt sett allt hårdare konkurrens och antalet konkurrenter ökar ständigt. Företag behöver således hitta sätt för att kunna fortsätta vara konkurrenskraftiga på marknaden. LÄS MER
3. Samma piller i ny förpackning : Det riktiga apoteket?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Är du intresserad av vad som händer här och nu kring Apoteket AB:s omreglering? Isådana fall rekommenderar vi dig att läsa denna uppsats, ”Samma piller i ny förpackning– det riktiga apoteket?”. Som läsare får du ta del av den omreglering som skett inomApoteket AB, när det nu har gått från statligt monopol till en konkurrerande marknad. LÄS MER
4. Potatisen ur ett handelsperspektiv
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : The potato has had an important role in the Swedish dietary customs for quite some time. However, during the last forty years, consumption has decreased from 87 kg/year and person to 46 kg/year and person. Other products such as pasta, rice and bulgur are competing with the potato. LÄS MER
5. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakultetenSammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER