Sökning: "första reklamen"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden första reklamen.

  1. 11. Svensk och italiensk marknadsföringsrätt - en komparativ studie utifrån ett gemenskapsrättsligt perspektiv med fokus på regleringen kring TV-reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ingrid Lidman; [2009]
    Nyckelord :Komparativ rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Redan 1984 kom direktivet om vilseledande reklam, som var det första i sitt slag. Det var emellertid fråga om ett minimidirektiv som därmed tillät med­lemsstaterna att behålla många av sina olikartade nationella bestämmelser på områ­det. 1989 utfärdades TV-direktivet som bl.a. LÄS MER

  2. 12. Betalningsmodellens betydelse för relationen reklambyrå/kund.

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Alström; Kristian Rajnai; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från att det existerar ett utbrett missnöje kring relationen mellan reklambyråer och deras kunder. Missnöjda kunder menar bland annat att problemen i deras relation med reklambyråer grundar sig i att kostnaderna för reklambyråernas tjänster ej motsvarar nedlagt arbete samt att reklambyråerna inte har varit tillräckligt seriösa som leverantörer. LÄS MER

  3. 13. Vad händer med TV-reklamen? : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen kommer att påverka TV-reklamen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl-Johan Schultz; Erik Boltjes; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Senast februari år 2008 ska det analoga TV-nätet ha släckts ner och ersatts av det digitala. Samtidigt ökar hela tiden Internetanvändandet. Dessa faktorer kommer framöver att påverka vår mediekonsumtion. LÄS MER

  4. 14. "Jag är en Festis" - Från töntig saft till häftig dryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tove Norrman; [2003]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom att studera ett fall, Carlsbergs Sveriges produkt Festis, illustrera hur man kan gå till väga för att förändra ett existerande märkes position i människors medvetande. Avsikten med detta är att därigenom få en klarare blid av vad ompositionering är och hur det går till. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring inom den audiovisuella sektorn och en europeisk television utan gränser - TV-direktivets betydelse för svenska reklamregleringar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Mattias Wande; [2002]
    Nyckelord :EG-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Utvecklingen inom den audiovisuella sektorn går snabbt. När TV började sändas i Sverige var det endast möjligt att ta emot den statliga kanal som fanns tillgänglig. Idag kan man genom olika tekniker, t.ex. LÄS MER