Sökning: "fjällräven"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade ordet fjällräven.

  1. 21. Undersökning av förekomst av okända virus hos svenska fjällrävar med encefalit

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public Health

    Författare :Helena Thörnvall; [2009]
    Nyckelord :fjällräv; encefalit; okända virus;

    Sammanfattning : The artic fox is under threat of extermination in Europe. The population decreased strongly at the beginning of the twentieth century because of intensive hunting. The artic fox was placed under protection by law 1928 in Sweden but despite this the population has had difficultly to recover. LÄS MER

  2. 22. Lånta fjädrar : en undersökning om den blå dunjackan som tecken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Sofia Häggström; [2008]
    Nyckelord :kläder; kommunikation; tecken; teckentolkning; sociala koder;

    Sammanfattning : Undersökning utgår från kläder som kommunikativa element och lyfter fram en blå dunjacka från Fjällräven som ett exempel. På vägen till en betydelse för detta tecken presenteras även tecknet fjortis, ett resultat av en teckenkedja. Tillsammans leder de vidare till ett visuellt teckens kontextberoende. LÄS MER

  3. 23. Event Marketing : En alternativ väg till kund lojalitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lukas Edenfelt; Miriam Sellén; [2006]
    Nyckelord :Event Marketing; Kundlojalitet; teko; Mediebrus; Fjällräven; We;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Event Marketing : En fallstudie av Fjällräven

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Andreasson Leijon; Daniel Nehl; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Information och reklam finns överallt, på TV, radio, tidningar, och nu senast stripade på tunnelbanevagnar, vilket gör att reklamen får det svårare att tränga igenom det allt tätare mediebruset. Med detta som bakgrund kan man se en trend till det ökade användandet av Event Marketing, vilket är en kommunikationsform som genom evenemang ska stärka varumärket eller skapa ett mervärde. LÄS MER