Sökning: "fjällräven"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade ordet fjällräven.

  1. 6. Den alpina trädgränsen i ett föränderligt klimat - Studie över trädgränsen i de svenska fjällen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Julia Johansson; [2019]
    Nyckelord :Trädgräns; klimatförändringar; kalfjäll; Sverige; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : As temperatures on Earth are rising, the Polar regions experience most rapid climatic changes. In the Swedish Scandes, the alpine tree line is considered as one of the most sensitive indicators of climate change. Therefore, the aim of this study is to study the most important abiotic factors driving position change of the alpine tree line. LÄS MER

  2. 7. A skiers backpack

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Henrik Carlund; [2019]
    Nyckelord :Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : What goes into the development and production of a modern backpack for off- piste skiing? How is a backpack made and what is right now requested on the market? A skiers backpack is a project about making a new off-piste skiing backpack for the Swedish brand Fjällräven. It combines the values of the Swedish brand with my own thoughts about how a product like this should be and function. LÄS MER

  3. 8. Min vän Kånken : En kvalitativ studie om identitetsskapnde genom exponering av varumärken på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Lovisa Lundström; Jazmin Gyllenborg; [2019]
    Nyckelord :Identitetsskapande uttryck; varumärken; konsumtion; Instagram; Fjällräven Kånken;

    Sammanfattning : Today, individuals is faced with many choices about how they want to live their lives and which way they should go. Their own identity and self-expression have become important in the modern society. Individuals are offered many different methods for creating and expressing themselves and one of them is consumption of brands. LÄS MER

  4. 9. Vem räddar fjällräven? En miljöetisk studie om existensvärde, betalningsvilja och bevarande av biologisk mångfald

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Blommé; Jasmina Mustafica; [2019]
    Nyckelord :bevarande; Fjällräv Vulpes lagopus ; existensvärde; miljöetik; symbolart; betalningsvilja;

    Sammanfattning : Förlust av den biologiska mångfalden ökar i en allt mer accelererande fart än tidigare och många forskare varnar för att vi befinner oss inför det sjätte massutdöendet av arter. Med en fortsatt global uppvärmning och ett klimat som förändras blir allt fler arter utrotningshotade. LÄS MER

  5. 10. The coherency between Fjällräven’s brandidentity and brand image : A mixed method case study of an outdoor brand and the coherency betweenits brand identity and brand image.

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Henrik Svensson; Pontus Möller; [2019]
    Nyckelord :Branding; Brand identity; Brand image; Coherency; Brand Derby Matrix; Fjällräven;

    Sammanfattning : Background: It is important to have a coherent brand identity and brand image, as that facilitate the communication process for the brand. It specifically becomes an issue when consumers do not understand what the brand stands for. LÄS MER