Sökning: "fjällräven"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet fjällräven.
16. Branding 2.0: Att kommunicera ett varumärke via digitala medier
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Problem: Internet 2.0 anammas allt oftare i marknadskommunikation. Den publicistiska vändningen som kom i samband med digitala medier skapar dock en del utmaningar för låg- och höginvolverande varumärken. LÄS MER
17. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER
18. Storytelling och varumärkesuppbyggande - Ett perfekt partnerskap?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Problemformulering: Vilken betydelse har marknadsföringsinriktad corporate storytelling för varumärkesuppbyggande i företag inom den svenska textil och konfektionsbranschen? Syfte: Uppsatsens syfte är att förklara vilken betydelse marknadsföringsinriktad storytelling kan ha vid varumärkesuppbyggande för företag inom textil och konfektionsbranschen. Syftet är att förklara hur storytelling, som ett verktyg, kan användas för att bygga ett starkt varumärke hos företag samt ge branschspecifika rekommendationer för hur storytelling kan användas effektivt. LÄS MER
19. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER
20. En hel skandinavisk folkrörelse – varumärkets semiotik: Fjällräven, en fallstudie
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättningSammanfattning : I uppsatsen undersöks konstruktionen av varumärket Fjällräven ur ett avsändarperspektiv, utgående från Fjällrävens höst- och vinterkatalog 2009. Reklammaterialet analyseras utifrån ett semiotiskt förhållningssätt. Med hjälp av begreppet och teori om corporate storytelling identifieras Fjällrävens företagsberättelse. LÄS MER