Sökning: "fjällräven"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet fjällräven.

  1. 16. Branding 2.0: Att kommunicera ett varumärke via digitala medier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jurate Kaminskaite; [2011]
    Nyckelord :marknadskommunikation; brand equity; meningsskapande; låginvolverande och höginvolverande varumärken; arla; fjällräven; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Internet 2.0 anammas allt oftare i marknadskommunikation. Den publicistiska vändningen som kom i samband med digitala medier skapar dock en del utmaningar för låg- och höginvolverande varumärken. LÄS MER

  2. 17. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Jarbin; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespersonlighet; marknadsföring; brand management; varumärkesidentitet; Fjällräven; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  3. 18. Storytelling och varumärkesuppbyggande - Ett perfekt partnerskap?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sandra Bengtsson; Elena Zanders; [2010]
    Nyckelord :corporate storytelling; brand building; branding; corporate storytelling; varumärke; varumärkesuppbyggande;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilken betydelse har marknadsföringsinriktad corporate storytelling för varumärkesuppbyggande i företag inom den svenska textil och konfektionsbranschen? Syfte: Uppsatsens syfte är att förklara vilken betydelse marknadsföringsinriktad storytelling kan ha vid varumärkesuppbyggande för företag inom textil och konfektionsbranschen. Syftet är att förklara hur storytelling, som ett verktyg, kan användas för att bygga ett starkt varumärke hos företag samt ge branschspecifika rekommendationer för hur storytelling kan användas effektivt. LÄS MER

  4. 19. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tobias Johnsson; Evelina Jarbin; Kristoffer Hammarberg; [2010]
    Nyckelord :fjällräven; sverige; usa; varumärke; marknadsföring; varumärkespersonlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  5. 20. En hel skandinavisk folkrörelse – varumärkets semiotik: Fjällräven, en fallstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Tiina Pitkäjärvi; [2010]
    Nyckelord :Fjällräven; corporate storytelling; reklam; varumärke; branding; semiotik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks konstruktionen av varumärket Fjällräven ur ett avsändarperspektiv, utgående från Fjällrävens höst- och vinterkatalog 2009. Reklammaterialet analyseras utifrån ett semiotiskt förhållningssätt. Med hjälp av begreppet och teori om corporate storytelling identifieras Fjällrävens företagsberättelse. LÄS MER