Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Flygande kriskommunikation : En retorisk analys av Norwegians och SAS kriskommunikation understrejkförhållanden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Kevin Gilbert; Jakob Klöfver; [2017]
    Nyckelord :Kriskommunikation; imagereparerande strategier; ethos; Norwegian och SAS;

    Sammanfattning : Den 28 februari år 2015 utbryter en strejk på flygbolaget Norwegian. Drygt ett år senare, den 10 juni år 2016, sker samma sak på flygbolaget SAS. Denna studie syftar till att undersöka hur de båda nämnda företagen hanterade respektive strejk kommunikativt. LÄS MER

  2. 2. En undersökning av Norwegians kriskommunikation under flygstrejken 2015. : En textanalys av Facebookinlägg och pressmeddelanden.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Mickelsson Emma; [2016]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Norwegian; Facebook; Pressmeddelande; textanalys; retorik; ethos; pathos logos; image repair theory.;

    Sammanfattning : Numera lever vi i ett krissamhälle där vi nästan varje dag nås av budskap från olika typer av kriser. När en organisation drabbas av en kris är det viktigt att tänka på vilken kommunikation man använder för att nå ut med sitt budskap. LÄS MER

  3. 3. Genomgång av A-checkupplägg till Dash 8 Q400

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Markus Edkvist; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this report I summarize the thesis, which is about to check what will happen if you decide to increase the interval between the a-checks, carried out on the Norwegian airline Widerøe. They want to know if an increase in time between the checks can give them an opportunity of increasing their aircraft fleet. LÄS MER