Sökning: "Norwegian och SAS"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Norwegian och SAS.

  1. 1. Stanna hemma! : En kvantitativ analys om flygbolagens kriskommunikation isociala medier under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isabelle Strandqvist; Amanda Blom; [2020]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; Crisis Communication; social media; COVID.19; Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; kriskommunikation; social media; COVID-19;

    Sammanfattning : This essay examines the aviation companies SAS,Norwegian and Finnair and their crisis communicationon social media before and after the beginning of the COVID-19 crisis. The theories used are Situational Crisis Communication Theory and Corporate Apologiatogether with the general study of crisis communication. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning inom flygbranschen : En jämförande studie av hållbarhetsredovisning mellan traditionella flygbolag och lågprisflygbolag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Diamel Kovalj; Nikki Marjanovic; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; CSR; Airlines; Low cost airlines; Traditional airlines; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategies; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapport; CSR; Flygbolag; Lågprisflygbolag; Traditionella flygbolag; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategier;

    Sammanfattning : Reporting of sustainability has gained an increasing importance over the past years and companies have begun to take greater responsibility for society. One major reason why sustainability has been recognized is because of the increased climate change in the world. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet inom svensk luftfart : En studie av hur ämnet hanteras i flygbolags kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anna Ålander; [2018]
    Nyckelord :Aviation; marketing; press relases; communication; sustainability; Sweden; Scandinavia; Norwegian; SAS; BRA; tourism; travels; transportartion; Kommunikation; marknadsföring; hållbarhet; flyg; Sverige; Skandinavien; BRA; SAS; Norwegian; hållbar turism; resande; transport; pressmeddelanden;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag fokuserat på frågan om hur flygbolag på den skandinaviska marknaden verkar se på och hantera ämnet hållbarhet utifrån deras marknadsföringsmässiga kommunikation mot svenska folket och svensk media. Valda utifrån deras representativa ställning granskades SAS, Norwegians och BRAs pressmeddelanden och hemsidor på två olika sätt för att kunna avgöra deras syn och hantering av hållbarhetsaspekten för deras bransch. LÄS MER

  4. 4. FTIR- och Ramanspektroskopi som analysmetod för den kemiska sammansättningen av granved : en jämförelse

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Edward Carlsson; Douglas Kärrholmen; [2018]
    Nyckelord :vibrationsspektroskopi; korsvalidering; vedkemi; absorbtion; närinfraröd;

    Sammanfattning : Den kemiska sammansättningen har en central påverkan på egenskaper och användningsområden för trä. För att kunna uppfylla dagens krav för vedens kemiska sammansättning krävs billiga och effektiva analysmetoder. LÄS MER

  5. 5. Flygande kriskommunikation : En retorisk analys av Norwegians och SAS kriskommunikation understrejkförhållanden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Kevin Gilbert; Jakob Klöfver; [2017]
    Nyckelord :Kriskommunikation; imagereparerande strategier; ethos; Norwegian och SAS;

    Sammanfattning : Den 28 februari år 2015 utbryter en strejk på flygbolaget Norwegian. Drygt ett år senare, den 10 juni år 2016, sker samma sak på flygbolaget SAS. Denna studie syftar till att undersöka hur de båda nämnda företagen hanterade respektive strejk kommunikativt. LÄS MER